تکنولوژی‌های جدید جمع‌آوری آمار و اطلاعات در وزارت جهاد کشاورزی با لغو تحریم‌ها

2:45 - 25 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۶۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد با برداشته شدن تحریم‌ها، از تکنولوژی های نوین برای جمع آوری آمار و اطلاعات در بخش کشاورزی استفاده کند.
به گزارش ، کریم احمدی رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارتخانه در حاشیه کارگاه آموزشی فناوری های نوین جمع آوری داده ها و اطلاعات بخش کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر اظهار داشت: قرار است استفاده از تکنولوژی های نوین جمع آوری آمار و اطلاعات در بخش کشاورزی را در قالب پروژه TCP با فائو پی گیری کنیم.

وی افزود: این پروژه در فاز نخست به صورت پایلوت در چند استان اجرا و بخشی از هزینه های اجرایی آن در قالب پروژه UTF توسط وزارت جهادکشاورزی تأمین خواهد شد.

احمدی با ابراز امیدواری از این که کاربرد تکنولوژی های نوین جمع آوری اطلاعات در بخش کشاورزی در کل کشور عملیاتی شود، تصریح کرد: با توجه به مشکلات زیادی که در جمع آوری اطلاعات در حوزه کشاورزی داریم، راهی به جز استفاده از تکنولوژی های نوین نداریم.

وی گفت: سطح اجرای فاز نخست استفاده از تکنولوژی های نوین در استان ها و شهرهای کشور بستگی به نتیجه امکان سنجی کارشناسان سازمان فائو دارد.

در حاشیه این کارگاه آموزشی، ژوزف اشمیت هوبر معاون مدیر واحد آمار سازمان فائو نیز در گفت و گو با خبرنگار ما درباره آغاز اجرای پروژه تکنولوژی نوین جمع آوری اطلاعات از طریق تلفن همراه گفت: اجرای این پروژه از سه سال پیش توسط سازمان فائو آغاز و در حال حاضر در 15 کشور از جمله چند کشور در قاره آفریقا و افغانستان در خاورمیانه عملیاتی شده است.

وی به هنگام بودن اطلاعات، سرعت بالای انتقال داده ها و اطلاعات، مرجع‌دار بودن اطلاعات و انطباق اطلاعات به دست آمده با مختصات اراضی را از مزیت های این فناوری جدید برشمرد.

اشمیت هوبر در مورد قابلیت اجرایی بودن این تکنولوژی اظهار داشت: این روش جع آوری جدید اطلاعات از طریق GPS، GPRS و ضبط اطلاعات با تلفن همراه و انتقال آن به استفاده کنندگان قابل اجرا است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *