۱۲ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۳۷
کد خبر: 82783677
T T
۰ نفر
اجراي آبياري تحت فشار سطح زير كشت اراضي كشاورزي ورامين را افزايش داده است

تهران- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي ورامين گفت: با اجراي سيستم هاي آبياري نوين در بيش از 17 هزار هكتار از اراضي كشاورزي و مديريت مصرف آب، سطح زير كشت اراضي كشاورزي ورامين افزايش يافت.

محمدحسين تاجيك روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهاركرد: شهرستان ورامين، بيش از 80 هزار هكتار اراضي قابل كشت دارد كه به دليل محدوديت هاي آبي، بيش از نيمي از اين اراضي زير كشت نمي رود.
وي افزود: كاهش ميزان بارش نزولات جوي، افت سطح آب هاي زير زميني و عدم تخصيص حق آبه دشت ورامين از سد ماملو باعث شده تا بسياري از اراضي حاصلخيز ورامين بدون كشت رها شود.
وي بيان كرد: دولت هاي يازدهم و دوازدهم به منظور حمايت از بخش كشاورزي و مديريت مصرف آب ، اعتبارات و تسهيلات ويژه اي را در اختيار كشاورزان قرار داده تا آن ها با تغيير سيستم هاي آبياري از غرقابي به نوين اختصاص ، از آب موجود به بهترين نحو استفاده كنند.
تاجيك بيان كرد: با اقدامات ترويجي و تشويق كشاورزان به استفاده از شيوه ها نوين آبياري ، تاكنون 17 هزار هكتار از اراضي كشاورزي ورامين به سيستم هاي نوين آبياري مجهز شده اند كه اين امر باعث شده تا در سال زراعي پيش رو بيش از 2 هزار و 500 هكتار به سطح زير كشت اراضي ورامين افزوده شود.
وي سطح زير كشت اراضي دشت ورامين را پيش از اين ، 37 هزار هكتار اعلام كرد.
مديرجهاد كشاورزي ورامين تصريح كرد: كشاورزان مي توانند با مراجعه به مديريت جهاد كشاورزي و ارائه درخواست، از تسهيلات مناسبي كه دولت در اختيار آن ها قرار مي دهد استفاده كرده و بامديريت مصرف آب، به سطح زير كشت اراضي خود بيافزايند.
ورامين با 300 هزار نفر جمعيت در 35 كيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.
در سال زراعي جاري بيش از 21 هزار هكتار از اراضي ورامين زير كشت گندم و جو و بيش از 2 هزار هكتار زير كشت كلزا رفته است.
خبرنگار: سيد حسن ميري**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد