۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۴۷
کد خبر: 82397455
T T
۰ نفر
افزايش قيمت جوجه يك روزه گوشتي توليدي در استان اردبيل كنترل مي شود

اردبيل - ايرنا - معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل گفت: در روزهاي اخير قيمت جوجه يك روزه گوشتي به صورت غير متعارف افزايش يافته و اگر وضعيت به همين وضعيت پيش برود افزايش قيمت گوشت مرغ در آستانه نوروز دور از انتظار نيست.

به گزارش ايرنا ، بهلول تكلوي روز يكشنبه در جلسه بررسي وضعيت بيمه اجباري و تكميلي جوجه يك روزه گوشتي افزود: بايد تمهيداتي انديشيده شود تا از افزايش غيرمتعارف قيمت جوجه يك روزه جلوگيري شده و قيمت آن تعديل يافته به سطح متعارف و متعادل برسد.
وي به اجراي طرح بيمه اجباري جوجه يك روزه گوشتي توليدي در مزارع مرغ مادر و كارخانه هاي جوجه كشي اين استان اشاره كرد و اجرايي كردن بيمه جوجه يك روزه بر اساس توافق صورت گرفته با صندوق بيمه محصولات كشاورزي استان را ضروري دانست.
وي گفت: بيمه جوجه هاي يك روزه در مبداء اجباري بوده و بر اساس دستورالعمل بيمه محصولات كشاورزي صاحبان مزارع مرغ مادر گوشتي و كارخانه هاي جوجه كشي ملزم به رعايت اين دستور العمل هستند.
او افزود: صندوق بيمه محصولات كشاورزي بايد فرهنگ بيمه جوجه يك روزه را در بين واحدهاي پرورش دهنده مرغ گوشتي نهادينه كند تا بيش از پيش شاهد رشد و شكوفايي صنعت پرورش طيور در استان باشيم.
جاويد صحرايي ، مدير روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان نيز در اين جلسه گفت: با توجه به ريسك پذير بودن فعاليت هاي مربوط به صنعت طيور بيمه جوجه يك روزه به منظور جلوگيري از ضرر و زيان هاي جبران ناپذير به واحدهاي مرغداري ضروري است.
او افزود: از طريق رسانه هاي ارتباط جمعي و صدا و سيما بايد اطلاعات كافي و لازم به واحدهاي مرغداري ارائه شود تا فرهنگ بيمه در صنعت طيور بيش از پيش نهادينه شود.
وي از اتحاديه مرغداران استان خواست با هماهنگي مديريت ترويج كشاورزي در تهيه برنامه هاي آموزشي كشاورزي با محوريت بيمه در صنعت مرغداري فرهنگ بيمه در اين صنعت را بيش از پيش رونق دهند.
استان اردبيل با بيش از چهار ميليون واحد دامي و مراكز توليد همچون مراكز متعدد پرورش دام و طيور ، وجود دو مجتمع عظيم كشت و صنعت و دامپروري مغان ، كارخانه هاي متعدد خوراك دام و طيور ، سه باب كشتارگاه صنعتي دام و پنج باب كشتارگاه صنعتي طيور يكي از استان هاي مهم اين بخش در رشد اقتصادي كشور است.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها