شمار "کودکان افغانستانی" دچار سوء تغذیه امسال به ۲ میلیون نفر می‌رسد

8:00 - 21 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۸۸۱۶
نهادهای ارائه دهنده کمک‌های بشردوستانه هشدار دادند که شمار کودکان افغان که از سوء تغدیه رنج می‌برند تا پایان امسال ممکن است به ۲ میلیون نفر برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از الجزیره، رشد بیش از 40 درصد کودکان زیر 5 سال افغانستان به دلیل فقدان تغذیه مناسب متوقف شده است و 10 درصد از کودکان نیز از کمبود وزن بسیار شدید رنج می‌برند.

شمار کودکان افغان که از سوء تغذیه رنج می‌برند در حال افزایش است و سازمان‌های کمک‌رسانی نیز هشدار می‌دهند مجموع این افراد ممکن است امسال به 2 میلیون نفر برسد.

براساس این گزارش برخی از کشورها برای کمک به بهبود این وضعیت در حال انتقال مواد غذایی هستند اما در مقایسه به شمار زیاد نیازمندان میزان کمک‌ها کافی نیست.

گروه‌های مسلح اغلب از انتقال مواد غذایی به نیازمندان جلوگیری می‌کند و تاکنون نیز شماری از مددکاران مورد حمله قرار گرفته و کشته شدند.

اخیرا نیز «توبی لانزر» نماینده سازمان ملل در امور کمک‌های بشری در افغانستان در یک کنفرانس خبری با اشاره به خشکسالی بی‌سابقه در افغانستان گفته بود که بر اثر آن اکنون بیش از 5.5 میلیون نفر از مردم افغانستان نیازمند دریافت کمک‌های اضطراری هستند.

لانزر ادامه داد که یکی از نگرانی‌های اصلی در این رابطه کاهش جدی بودجه برای یاری‌رسانی به نیازمندان این رویدادها است و از کشورهای حامی مالی افغانستان خواستار کمک‌های فوری شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *