لزوم تقویت و اشاعه گردشگری کشاورزی در استان سرسبز گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به پتانسیل گیلان در حوزه کشاورزی بر لزوم تقویت و اشاعه گردشگری کشاورزی تاکید نمود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان ؛ رضا علیزاده با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری گیلان به گونه ایست که می تواند در محور توسعه کانون توجه قرار گیرد، اظهار داشت: پروژه هایی که در استان در حال انجام است از جمله تکمیل بزرگراه تهران - رشت و راه آهن در توسعه گردشگری استان نقش موثری دارد و باید در کنار دیگر پروژه های زیر ساختی و سرمایه گذاری گیلان محور توجه قرار گیرد.
وی اذعان داشت: بسته های سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش هایی همچون بوم گردی، طبیعت گردی و توسعه مناطق نمونه گردشگری تامین کننده نیازها و حلقه های مفقوده صنعت گردشگریست.
علیزاده تحقق کیفی و ممتاز بوم گردی و طبیعت گردی را بعنوان یکی از مهم ترین مباحث مورد توجه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خواند و گفت: در استان گیلان نیز این مهم با جدیت دنبال می شود.
وی افزود: طی تفاهم نامه ای که سازمان میراث فرهنگی با صندوق کار آفرینی امید منعقد نموده از کسانی که در زمینه بوم گردی و طبیعت گردی سرمایه گذاری کنند از طریق اعطای تسهیلات با کارمزد اندک حمایت می شود که در راستای تحقق این امر در استان طرح های این چنینی در کارگروه های تخصصی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان بررسی و در چارچوب ضوابط ابلاغی به صندوق کار آفرینی امید معرفی می گردد.
علیزاده با اشاره اینکه حدود ۵۶ میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی در زمان سفر رئیس جمهور به گیلان برای ساخت هتل های چهار و پنج ستاره در نظر گرفته شده، تصریح نمود: در انتظار حمایتهای تسهیلاتی از طریق بانکها و صندوق توسعه ملی برای اجرا و تکمیل پروژه های مذکور هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات روز دنیا در حوزه گردشگری "توریسم کشاورزی" است و اغلب باغات و مزارع بعنوان جاذبه های گردشگری در بسته های سفر قرار می گیرد ؛ لذا با توجه به پتانسیل گیلان در حوزه کشاورزی باید تلاش شود تا گردشگری کشاورزی را به شکلی کامل و نظام مند اشاعه بخشید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 511443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =