۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82114827
T T
۰ نفر
پيش بيني برداشت بيش از 10 هزار تن گوجه فرنگي از مزارع سرپل ذهاب

قصرشيرين- ايرنا- مدير اداره جهاد كشاورزي سرپل ذهاب پيش بيني كرد كه با ميانگين برداشت 60 تن گوجه فرنگي از هر هكتار، در مجموع بيش از 10 هزار تن محصول در اين شهرستان برداشت مي شود.

پورمراد جاني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، قيمت خريد يك كيلوگرم گوجه فرنگي در بازار را 20 هزار ريال اعلام كرد و گفت: گوجه فرنگي هاي برداشت شده علاوه بر تامين نياز مصرف داخلي، به شهرهاي همجوار و ديگر استان هاي كشور صادر مي شود.
وي بيان كرد: با هدف برداشت برداشت محصول با كيفيت، از بهترين بذرها، آبياري قطره اي و مبارزه با آفات نباتي در طول دوره كاشت استفاده شده و اقدام هاي لازم در زمينه بازاريابي و حمل و نقل به موقع اين محصول به بازار مصرف نيز صورت گرفته است.
مدير اداره جهاد كشاورزي با اشاره به وجود ظرفيت هاي فراوان بخش كشاورزي در سرپل ذهاب اضافه كرد كه اين شهرستان در توليد انواع محصولات باغي و زراعي از جايگاه مهمي در استان كرمانشاه برخوردار است.
جاني اظهارداشت: توليد محصول گوجه فرنگي در شهرستان سرپل ذهاب، در اشتغالزايي فصلي افراد نقش بسزايي دارد به گونه اي كه از زمان آغاز فصل كاشت، داشت و برداشت، زمينه اشتغال براي 900 تن از افراد جوياي كار فراهم مي شود.
گوجه فرنگي سرشار از ويتامين هاي گروه A و B و داراي مواد معدني كلسيم، فسفر، پتاسيم ، فيبر، سديم ، گوگرد، كمي آهن، مس و روي است كه مصرف آن براي انسان مفيد است.
سرپل ذهاب با بيش از 90 هزار تن جمعيت در غرب كرمانشاه داراي 44 هزار و 260 هكتار اراضي كشاورزي و باغي است كه از اين ميزان 180 هكتار آن به كشت گوجه فرنگي اختصاص دارد.
7079/7399/8066

سرخط اخبار استان‌ها