۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۶
کد خبر: 82104469
T T
۰ نفر
17 طرح كشاورزي در شهرستان بروجن آماده بهره برداري شد

شهركرد- ايرنا- مدير جهادكشاورزي شهرستان بروجن از تكميل 17 طرح كشاورزي در اين شهرستان خبرداد و گفت: اين طرح ها در هفته جهاد كشاورزي بهره برداري مي شود.

روح الله معتمدي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 15 طرح از اين تعداد، طرح تجهيز 537 هكتار اراضي كشاورزي به سيستم آبياري نوين است كه با اعتباري بالغ بر 42 ميليارد و 952 ميليون ريال ازمحل اعتبارات دولتي و آورده كشاورزان اجرا شده است.
به گفته وي، 573 خانوار از مزاياي 15 طرح تجهيز اراضي كشاورزي به سيستم آبياري نوين بهره مند مي شوند.
معتمدي ادامه داد: با توجه به اينكه شهرستان بروجن به عنوان پيشاني خشك چهارمحال و بختياري محسوب مي شود، اجراي طرح هاي آبياري نوين در اين شهرستان با جديت در دست اجراست.
مديرجهاد كشاورزي بروجن كاهش اثرات خشكسالي، افزايش درآمد كشاورزان، استفاده بهينه از منابع آبي، افزايش راندمان آبياري و افزايش توليد محصولات كشاورزي را از مزاياي اجراي طرح هاي آبياري نوين برشمرد.
معتمدي گفت: هم اينك 60 درصد اراضي كشاورزي شهرستان بروجن به سيستم آبياري نوين تجهيز شده و در ارزيابي هاي انجام شده رتبه اول را در سطح كشور در اجراي اين طرح داراست.
وي بهره برداري از يك واحد پرورش مرغ گوشتي با ظرفيت 20 هزار قطعه جوجه ريزي در هر دوره با اعتباري بالغ بر هفت ميليارد و 40 ميليون ريال و اشتغال شش نفر، طرح ديگر قابل افتتاح در اين شهرستان عنوان كرد.
به گفته وي، همزمان با هفته جهادكشاورزي يك واحد توليد قارچ خوراكي با ظرفيت توليد 200 تن قارچ در سال و با هشت ميليارد و 750 ميليون ريال سرمايه گذاري و اشتغال 17 نفر نيز در اين شهرستان آماده بهره برداري شده است.
از 27 خردادماه به مدت هفت روز هفته جهادكشاورزي نامگذاري شده است.
به گزارش ايرنا، 40 درصد جمعيت شهرستان بروجن در بخش كشاورزي مشغول فعاليتند.
مركز شهرستان بروجن در حدود 60 كيلومتري مركز چهارمحال و بختياري واقع شده است.
7361/ 6014/

سرخط اخبار استان‌ها