کشورهای مختلف در تلاش هستند تا با قرار دادن اسکنر مولکولی مواد غذایی روی تلفن‌های همراه از چاقی بیشتر جمعیت جهان جلوگیری کنند. این اسکنرها می‌توانند میزان کالری و قند هر ماده غذایی را به کاربر نشان دهند.

با استفاده از این اسکنر تلفن‌‌های همراه قادر خواهند بود تا میزان قند موجود مثلا در یک تکه میوه یا مقدار چربی در یک تکه پنیر را تشخیص دهند. 

به گزارش اسکای نیوز،اسکنرهای مولکولی طراحی شده کنونی به شکلی هستند که کاملا می‌توانند در داخل یک تلفن همراه قرار بگیرند. به همین خاطر افراد برای تشخیص میزان قند،کالری و چربی مواد غذایی کافی است موبایل خود را روی مواد بگیرند. اسکنرهای مولکولی پیش از این سایز بزرگی داشتند اما هر روز اندازه آنها کوچکتر می‌شود. محققان امیدوار هستند که طی ۵ سال آینده شرکت‌های سازنده تلفن‌های همراه با قانع کنند تا از این فناوری روی گوشی‌های خود استفاده کنند. 

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صالح A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 3
    ای خدا بشر چقدر جاهل است.ریشه مشکل اضافه وزن در دنیا به خاطر ضعف آگاهی نیست بلکه ضعف در عقل عملی است وگرنه نسخه جلوگیری از چاقی از طریق دین در اختیار ما قرار گرفته و آن این است که چند لقمه پیش از سیر شدن دست از غذا بکش.فقط مانده اراده و عزم آدمی برای عمل کردن.نیازی به این بازی ها هم نیست