خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صمت در پاسخ به ایلنا:

اعلام آمادگی ۱۷ کشور برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار/ مذاکره برای کاهش عوارض صادراتی معدن از بندر

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۲۵۸

قائم مقام وزیر صمت اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم تا نگاه‌ها و توجهات به سوی این بندر جلب شود و ظرفیت‌های آ‌ن معرفی شود هم اکنون در روند تخلیه کالاهای اساسی بخشی از بار به بندر چابهار منتقل شده و تا به امروز 550 هزار تن کالا در این بندر تخلیه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بندر چابهار گفت: با هماهنگی که با مسئولان استان سیستان و بلوچستان داشتیم یک همایش برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور 17 کشور برگزار شده که خوشبختانه شاهد توافقات و تفاهم‌نامه‌های خوبی در این حوزه بودیم و کشورهای دیگر نیز از سرمایه‌گذاری در این بندر استقبال کردند.

وی در خصوص هدف اصلی وزارت صمت از برگزاری این جلسه گفت: ما به دنبال این هستیم تا نگاه‌ها و توجهات به سوی این بندر جلب شود و ظرفیت‌های آ‌ن معرفی شود هم اکنون در روند تخلیه کالاهای اساسی بخشی از بار به بندر چابهار منتقل شده و تا به امروز 550 هزار تن کالا در این بندر تخلیه شده اند ضمن آنکه بخش خصوصی اعلام کرده که بخشی از واردات و صادرات خود را به این بندر منتقل خواهد کرد. همچنین ما برای این بندر 10 برنامه راهبردی تعریف کردیم که ساخت سیلو، انبار و مخازن تخلیه روغن بخشی از آن است و هم اکنون سیلوی 100 هزار تنی این بندر آ‌ماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: ما تحقیقات متعددی در هزینه‌های انبارداری، ارزش افزوده و حتی کشتیرانی برای فعالان این بندر اعمال کردیم همچنین پیشنهاد دادیم که تحقیقات گمرکی که تا پیش از این در چابهار 10 درصد بود به 25 درصد برسد.

در ادامه میرشکاری، رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان اعلام کرد که برای تشویق کامیونداران جهت حضور در این بندر طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شده از جمله آنکه بازای سه سرویس رفت و برگشت یک جفت لاستیک به آنها داده می‌شود و در هزینه گازوئیل نیز به آنان سوبسید تعلق خواهد گرفت.

اما مشکلی که اکنون به وجود آمده وضع عوارض 25 درصدی صادرات مواد معدنی است که باعث شده عملا کامیون‌ها یک ور خالی به این بندر بیاید.

مدرس خیابانی در پاسخ اظها داشت: که امیدواریم مطابق مذاکراتی که با ایمیدرو انجا م شده صادرات مواد معدنی از این بندر عوارض کمتری شامل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز