۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82278925
T T
۰ نفر
نمایندگان مردم در خانه ملت در سفر دولت مطالبات و مشكلات استان مركزی را مطرح كردند

اراك - ایرنا - نمایندگان مردم در خانه ملت در جریان سی و دومین سفر استانی كاروان تدبیر و امید به استان مركزی، روز دوشنبه در نشست شورای اداری كه با حضور اقای روحانی در خمین تشكیل شد، مطالبات و مشكلات این استان را مطرح كردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مركزی در این نشست از حضور پرشور مردم این خطه در استقبال از رئیس جمهوری تشكر كرد و گفت: استان مركزی و شهرستان های آشتیان، فراهان و تفرش، دیار نخبگان و فرهیختگان در عرصه های مختلف است و باید در خور این جایگاه حمایت های لازم انجام شود.
محمد حسینی افزود: عمده ترین مشكل شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان در فصل راه، جاده اراك، فراهان،خنجین به همدان است و تعریض جاده راهجرد به آشتیان و بهسازی آسفالت 140 كیلومتر راه روستایی از شهرستان تفرش و دهستان رودبار است.
وی اظهار كرد: در فصل آب در این حوزه انتخابیه ، آبرسانی از هفتیان به تفرش و روستاهای شمال شرق آشتیان ، تامین آب اشامیدنی روستاهای فراهان به عنوان بزرگترین مشكلات خودنمایی می كند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: كمك به شهرداری ها، تكمیل و راه اندازی شبكه فاضلاب و اجرای طرح های هادی روستایی در فصل عمران شهری، اعتبار لازم برای مرمت بناهای تاریخی در فصل فرهنگی و گردشگری، پرداخت خسارت به كشاورزان و دامداران و استمهال تسهیلات در حوزه كشاورزی ، راه اندازی صنایع ركود زده در سه شهرك صنعتی منطفه در فصل صنعت و تصویب ساختارهای سازمانی ادارات شهرستان فراهان خواسته مردم است.
نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دغدغه مردم در حوزه انتخابیه اراك، كمیجان، خنداب، میلاجرد، جاورسیان، داود آباد، كارچان و منطقه قره كهریز در خصوص مسائل اشتغال جوانان، ضعف ساختاری بیمارستان های ارك، خنداب و كمیجان، راه های ارتباطی اراك - كیجان، اراك - خنداب و وفس و آقچه قلعه است كه می طلبد دولت حمایت اصولی در حل آن ها داشته باشد.
مهدی مقدسی افزود: كشاورزی به ویژه خرید كشمش، احیاء صنایع، اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی پیرامون صنایع ، كاهش آلودگی هوا، احیاء بافت تاریخی بازار اراك، دغدغه فرهنگیان، ارتقا داود آباد به بخش، تقویت مراكز مذهبی و فرهنگی از جمله مشكلاتی است كه با وزرا مطرح و امیدواریم در مصوبات سفر به آن پرداخته شود.
وی اظهار كرد: ما از مشی اعتدال توام با عقلانیت و منطق رئیس جمهوری حمایت كرده و در این سفر امید است دستاوردهای ارزشمندی از دولت یازدهم به جا گذاشته شود تا شاهد بهره مندی از خدمات با ارزش دولت در دوره آتی هم باشیم.
نماینده دیگر مردم اراك، كمیجان و خنداب در خانه ملت نیز در این نشست، شاه بیت رفع مشكلات استان مركزی را در برخورداری این خطه از مدیران توانمند و كارآمد عنوان كرد.
به گزارش ایرنا، علی اكبر كریمی افزود: رئیس جمهوری در بازدید از شركت واگن پارس اراك تاكید كردند كه امكانات و تجهیزات كارخانه به تنهایی معجزه ساز نیست و آنچه مهم است مدیریت صحیح است، در غیراین صورت كارخانه ای با این عظمت به سوله ای متروكه تبدیل می شود.
وی اظهار كرد: مشكل اصلی كه ظرف سال های گذشته باعث عقب افتادگی استان مركزی شده، ناكارآمدی مدیریت بوده است و لزوم به كارگیری مدیران توانمند، سالم و متعهد در سطوح مختلف مدیریتی استان مهمترین مطالبه مردم و نخبگان در دولت های گذشته و در شرایط كنونی از دولت تدبیر و امید است.
وی گفت: به طور قطع در سایه تدبیر مدیرانی متخصص و متعهد شاهد رفع مشكلات موجود در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد، تولید، اشتغال، سلامت، محیط زیست، صنعت، كشاورزی، فرهنگ و امور اجتماعی، توسعه و عمران شهری و روستایی و دیگر حوزه ها خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشكلات موجود در واحدهای بزرگ صنعتی اراك مانند ماشین سازی، هپكو، آذرآب، آونگان، كمباین سازی، واگن پارس و صدها واحد صنعتی كوچك و متوسط نیز با پیگیری مدبرانه و دلسوزانه مدیران قابل حل شدن است.
كریمی افزود: معضل آلودگی هوا و كمبودهای جدی موجود در حوزه بهداشت و درمان استان در شرایطی كه بیش از 30 درصد ظرفیت درمانی استان به مراجعه كنندگان استان های مجاور اختصاص دارد، ضرورت تقویت زیرساخت های درمانی شهر اراك به عنوان یكی از قطب های مهم درمانی منطقه ای كشور با اختصاص كامل اعتبارات را دوچندان می كند.
وی بیان كرد: برای تكمیل و راه اندازی هرچه سریعتر بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراك و صدور مجوزهای قانونی لازم برای احداث بیمارستان 1000 تختخوابی در اراك و حل مشكل مربوط به تضمین فاینانس خارجی این بیمارستان ضرورتی اجتناب ناپذیر و مطالبه جدی مردم استان است.
وی اظهار كرد: در حوزه راه نیز با تاكید بر كمبودهای موجود از سال های گذشته و ضرورت تقویت زیرساخت های مناسب برای توسعه محورهای ارتباطی در شهرستان های خنداب و كمیجان و خروج این مناطق از بن بست، پیشنهاد لازم به مسئولان ذیربط در هیات همراه كاروان تدبیر و امید ارایه شده است.
نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور رئیس جمهوری در مورد جلوگیری از تغییر مسیر اتوبان تهران – اندیمشك به سمت قم و اجرای آن بر اساس طرح اولیه در مسیر ساوه – تفرش – آشتیان – فراهان – اراك به سمت خرم آباد خواست مردم و مسئولان این استان است و مجمع نمایندگان استان در خصوص جلوگیری از تضییع حقوق مردم استان در این طرح خاص به هیچ وجه كوتاهی نخواهند كرد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: طرح ملی در رابطه با اشتغال جوانان در مجلس در حال بررسی است تا اجرایی شود زیرا آموزش و پرورش جوابگوی نیاز آموزشی نیست و این نظام مربوط به 50 سال گذشته است.
محمدرضا منصوری با یادآوری اینكه، وزیر آموزش و پرورش در حال تغییر است افزود: در این طرح ملی دانش آموزان از دوران ابتدایی در حرفه ای كه علاقه دارند تحصیل كنند و در چشم انداز 2014 باید توانمندسازی سرلوحه فعالیت های آموزشی قرارگیرد.
وی اظهار كرد: مشكلات كم آبی در كشور مطرح شده و پیشنهاد می شود آب به صورت منطقه ای مدیریت و از مدیریت استانی خوداری شود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: معاون رئیس جمهوری محمدرضا نوبخت با انتقال آب از سد كوچری به ساوه موافقت كردند تا مشكل آب در شهرستان ساوه رفع شود.
نماینده مردم شازند در خانه ملت نیز در این نشست خواستار تكمیل راه های مواصلاتی استان مركزی به ویژه مسیر اراك به ازنا و خمین به شازند شد.
علی ابراهیمی اضافه كرد: میزان حوادث و تلفات در برخی از جاده های استان بالاست و این امر مشاركت و حمایت بیشتر برای تكمیل جاده ها را می طلبد.
وی ا اشاربه به تعطیلی كارخانه قند این شهرستان از سال 89 و به دلیل سوء مدیریت، اظهار كرد: امید است كه این مجموعه با تدابیر لازم، فعالیت خود را از سر گیرد.
عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: بیمه اجتماعی روستایی و عشایری نیز از جمله مطالبات مردم این استان به شمار می رود.
ابراهیمی با یادآوری به نبود بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در شهرستان شازند، خاطرنشان كرد: این شهرستان تنها از بیمارستان تحت پوشش تامین اجتماعی برخوردار است و تقویت حمایت های موثر دولت در راستای برنامه تحول نظام سلامت در این شهرستان ضروریست.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: كمربندی دلیجان نیازمند اصلاح است، همچنین برای ساخت جاده نراق به مشهد اردهال هنوز ردیف بودجه ای در نظر گرفته نشده است.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی همچنین بر لزوم افزایش مجموعه های درمانی در این 2 شهرستان تاكید كرد.
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در عین حال با اشاره به توانمندی های این خطه در حوزه گردشگری گفت: با حمایت های لازم می توان، سبب رشد گردشگری در شهرستان های محلات و دلیجان شد.
همچنین محمد ابراهیم رضایی نماینده خمین و رئیس كمیسیون شوراها و امور داخلی كشور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار حمایت های لازم در حوزه كشت گلخانه ای و بهسازی جاده خمین - رباط مراد - محلات شد در این خطه شد.
سفر حجت الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی در جریان سی و دومین سفر استانی خود به استان مركزی، 2 روز است كه روز اول آن در اراك برگزار شد.
دیدار با مردم استان مركزی و شهرستان اراك در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراك، بازدید از شركت واگن پارس اراك، نشست سرمایه گذاری و توسعه، افتتاح طرح های ویدئو كنفرانسی و دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان از برنامه های سفر رئیس جمهوری در روز اول بود.
به گزارش ایرنا، دیدار با مرم شهرستان خمین در ورزشگاه شهید مطهری، بازدید از بیت تاریخی امام راحل و تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی (ره)، شركت در شورای اداری و نشست با اصحاب رسانه و تشریح برنامه های سفر، از برنامه های امروز (دوشنبه) بود.
دولتمردان تدبیر و امید از اولین سفر استانی خود در 24 دی ماه سال 92 تاكنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستان های استان تهران (شهریار، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط كریم و بهارستان) خراسان شمالی، كردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، كرمان، آذربایجان غربی، كرمانشاه، كهگیلویه و بویر احمد و قزوین سفر كرده اند.
سی و دومین ایستگاه سفرهای استانی كاروان تدبیر و امید در استان مركزی است.
6020 /3005/خبرنگار: علیرضا حكیمیان **انتشار دهنده:مژگان حیدری

سرخط اخبار استان‌ها