۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳
کد خبر: 82114666
T T
۰ نفر
فرماندار: دست یابی كشاورزان بافق به فنون نوین كشاورزی ضروری است

یزد- ایرنا- فرماندار بافق با بیان اینكه كشاورزی از مولفه های توسعه و پیشرفت كشور است بر ترویج و آموزش این حوزه تاكید كرد و گفت: دست یابی كشاورزان این شهرستان به روش ها و فنون جدید كشاورزی ضروری است.

به گزارش ایرنا،سید مهدی طلایی مقدم روز پنجشنبه در جلسه شورای كشاورزی شهرستان بافق ضمن تبریك هفته جهادكشاورزی افزود: هدف ازترویج و آموزش كشاورزی دست یابی كشاورزان این شهرستان به فنون و روش های نوین كشاورزی و ارتقاء سطح كیفی و كمی محصولات كشاورزی است كه جهادكشاورزی باید به این موضوع اهمیت بیشتری دهد.
فرماندار بافق ترویج و آموزش كشاورزی را نوعی آموزش برای افزایش تولید و بهره وری محصولات كشاورزان عنوان و بیان كرد: پرداختن به امر كشاورزی، ایجاد انگیزه و حمایت از كشاورزان با آموزش فناوری های كشاورزی می تواند در توسعه و آبادانی این شهرستان نقش عمده ای ایفا و آن را به یكی از شهرستان های مهم منطقه و كشور تبدیل كند.
وی با اشاره به سند چشم انداز توسعه شهرستان بافق و اینكه یكی از محورهای اصلی این سند كشاورزی و دامپروری است گفت : كشاورزی یكی از قطب های اصلی در پیشرفت و توسعه اقتصادی در بسیاری از كشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بشمار می رود كه این مهم برای شهرستان بافق در جایگاه بالایی قرار دارد.
طلائی مقدم ایجاد صنایع جوار معدنی، شیلات و آبزی پروری با محوریت ماهی تیلاپیا، صنایع دستی ،گردشگری و رونق بخشیدن به صنایع جوار ریلی را از دیگر برنامه های افق 1404 شهرستان بافق عنوان كرد.
در این جلسه مسائل و مشكلات حوزه كشاورزی از جمله فرآوری محصولات پسته و خرما ،پرورش مرغ تخم گذار و گوشتی، احداث استخرهای دومنظوره، تشویق دامداران به سمت دامپروری نوین و صنعتی، گشت گیاهان دارویی، پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان بافق ، آبیاری نوین و تحت فشار ، بیمه كشاورزی و صندوق توسعه كشاورزی، مطرح و در ارتباط با آن تصمیماتی اتخاذ شد.
شهرستان بافق تنها شهرستان خرما خیز استان یزد است كه نخلستانهای زیبا و مثمر ثمر آن چشم هر بیننده ای را به خود جلب می كند.
دو هزار هكتار از اراضی زراعی این شهرستان زیركشت خرماست و هر سال به طور متوسط افزون بر دو هزار و 500 تن خرما از نوع كبكاب، زاهدی، پیرم و بومی از نخلستانهای بافق برداشت و به استانهای همجوار صادر می شود.
جو، گندم، روناس، پسته و زعفران از مهمترین محصولات كشاورزی شهرستان بافق به شمار می آید.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 كیلومتری بافق قرار دارد.
7543/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها