۲۴ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶
کد خبر: 81920369
T T
۰ نفر
رئیس اتاق بازرگانی: بدهی خودروسازان،قطعه سازان مازندران را بامشكل مواجه كرد

ساری-ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و كشاورزی مازندران گفت: بدهی شركت های خودروساز به قطعه سازان استان ، این واحدهای صنعتی را با مشكل مواجه كرده است.

به گزارش ایرنا، عبدالله مهاجر روز پنجشنبه در نشست بررسی مشكلات قطعه سازان خودرو مازندران اظهاركرد: درشرایط كنونی به دلیل پرداخت نشدن مطالبات قطعه سازان مازندران از سوی شركت های خودروساز، قطعه سازان با كاهش نقدینگی برای پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی، امور مالیاتی ، شركت های برق و سایر دستگاه های خدماتی دولتی مواجه شده اند.
وی افزود: این تشكل طبق وظیفه مشكلات قطعه سازان استان را از طریق مدیران استانی و نیز ملی پیگیری می كند.
مهاجر اضافه كرد: همچنین قطعه سازان در صورت طلب از دستگاه های دولتی می توانند در قالب تهاتر طلب با بدهی به شركت های خدمات رسان بخش زیادی از مشكل كمبود نقدینگی خود را حل كنند.
وی اضافه كرد: این طرح از هفته آینده در استان عملیاتی می شود و قطعه سازان با توافق بین دستگاه های دولتی می توانند این تهاتر را انجام دهند.
در این نشست تعدادی از قطعه سازان مازندران مهمترین مشكلات خود را كمبود نقدینگی، بدهی به شركت های خدمات رسان دولتی، بدهی به امور مالیاتی و سخت گیری این اداره كل برای پرداخت بدهی اعلام كردند.
قطعه سازان می گویند در حالی به این دستگاه های بدهی معوقه دارند كه طلب میلیاردی سر رسید شده آنها از حدود چهار ماه قبل تاكنون از سوی شركت های خودروسازی كشور پرداخت نمی شود.
این گروه خواهان پیگیری مشكلات خود از سوی مدیران استانی به خصوص اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی استان شدند.
در مازندران حدود 100 شركت خودرو ساز فعال است.ك2
6982/6079/1648
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد