۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۳۹
کد خبر: 82724386
T T
۰ نفر
پايان طرح آمارگيري از كلني هاي زنبورعسل در شهرستان نير

اردبيل - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي نير از پايان طرح آمارگيري از كلني هاي زنبورعسل در اين شهرستان خبر داد.

رضا ناصري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه اين شهرستان در بين ساير شهرهاي استان در رتبه سوم از نظر توليد عسل قرار دارد افزود: آمار تعداد كلني‌ها و تعداد بهره ‌برداران پرورش دهنده زنبور عسل به روز مي شود.
او گفت: اين امر با هدف ايجاد بستري مناسب براي توليدكنندگان عسل و توسعه اين صنعت با توجه به پتانسيل‌ هاي موجود در اين شهرستان‌ از نظر تنوع آب و هوايي و پوشش گياهي بوده و تلاش بر اين است كه با همكاري و تعامل بيش از پيش با بهره‌ برداران ، اطلاعات آماري دقيقي از سرشماري بدست آيد تا برنامه‌ ريزي‌ هاي آينده از دقت و صحت بالايي برخوردار شوند.
وي افزود: بر اين اساس تعداد بهره برداران بومي در اين شهرستان 204 نفر و تعداد بهره برداران مهاجر 48 نفر ، ميزان برداشت از كلني هاي بومي 187 هزار كيلوگرم و از كلني هاي مهاجر حدود 49 هزار كيلوگرم است.
وي گفت: يك كارگاه توليد و بسته بندي عسل با ظرفيت 20 تن در سال و با اشتغال زايي براي سه نفر در اين شهرستان در حال آماده سازي است كه بزودي فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.
تعداد كندوهاي مدرن بومي شهرستان نير 12 هزار و 885 عدد و تعداد كندوهاي سنتي بومي 80 عدد و تعداد كندوهاي مهاجر نيز 20 هزار و 714 عدد است كه اين امر نشان دهنده افزايش 20 درصدي توليد عسل شهرستان نسبت به سال قبل است.
شهرستان نير در 30 كيلومتري جنوب اردبيل و در مسير جاده ترانزيتي استان هاي اردبيل و آذربايجان شرقي قرار دارد.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها