۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۳
کد خبر: 82145098
T T
۰ نفر
چابك سازي و تجديد قوا در سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي

كرج - ايرنا - رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي اعلام كرد كه چابك سازي، بازبيني سياست ها و تجديد قوا در دستور كار اين سازمان قرار گرفته است.

به گزارش ايرنا از موسسه رازي، اسكندر زند عصر دوشنبه در جريان بازديد از موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي، و در نشست مشترك با حضور حميد كهرام رئيس موسسه و اعضاي هيئت علمي كه در محل اين موسسه برگزار شد، با اشاره به سياست ها و برنامه هاي سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي براي تعالي و رشد موسسات و سازمان هاي زيرمجموعه، به طور خاص رويكردهاي مورد نظر سازمان متبوع خود را براي تعالي جايگاه موسسه رازي تبيين كرد.
زند در اين نشست چابك سازي را نياز ضروري سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي دانست و تاكيد كرد: اين سازمان براي ادامه فعاليت نيازمند تجديد قوا و بازبيني در سياست هايش است و بايد تفكري نو به اين مجموعه تزريق شود.
وي گفت: به همين علت شعار چابك سازي و نوسازي را سرلوحه كار قرار داده و برنامه اثربخشي را در شش وظيفه تعريف شده اين سازمان دنبال مي كنيم و از تمام مراكز زيرمجموعه اين سازمان انتظار است در دستيابي به اين هدف متعالي مارا ياري كنند.
رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي با اعلام سه محور اصلي فعاليت موسسه رازي باتوجه به اسناد بالادستي گفت: براين اساس، موضوع خصوصي سازي موسسه رازي به هيچ وجه مطرح نيست .
زند در ادامه با اشاره به اهميت موسسه رازي در كشور گفت: در چارچوب رويكردهاي جديد مبتني بر نوسازي و چابك سازي، رسالت موسسه رازي در سه محور تعريف شده كه اميدواريم با همكاري و همراهي تمام كاركنان اين مجموعه بزرگ به آن جامه عمل پوشانده شود.
معاون وزير جهاد كشاورزي توسعه تعاملات بين المللي از طريق افزايش مراودات با شركت هاي بين المللي، زمينه سازي براي حضور محققان موسسه رازي در فرصت هاي مطالعاتي جهاني، حضور در كنفرانس ها و كنگره ها؛ ارتقاي جايگاه پژوهش به ويژه پژوهش هاي دامپزشكي و پايش روند توليد و انتقال فناوري و دانش فني را از وظايف اصلي موسسه رازي اعلام و برحركت پرشتاب تر در اين بخش تاكيد كرد.
وي اظهار اميدواري كرد با راه اندازي پژوهشكده هاي موسسه رازي، اين مجموعه بي بديل خاورميانه هر چه بيشتر در مجامع بين المللي بدرخشد و با جذب حدود 50 نفر عضو هيئت علمي جديد، به مراتب بيش از گذشته در جهت توليد فناوري واكسن و فرآورده هاي بيولوژيك جديد گام بردارد.
دكتر زند با بيان اينكه انتقال دانش فني از وظايفي است كه تمام زيرمجموعه هاي سازمان تات بايد آن را اجرا كنند، در عين حال يادآور شد: موسسه رازي بايد با حفظ هسته هاي اوليه خود، دانش فني به بخش خصوصي توانمند انتقال دهد.
وي تاكيد كرد: هدف اين كار، درآمدزايي و هزينه كرد درآمد حاصل از انتقال فناوري در بخش تحقيقات همچنين تبديل كشورمان به قطب واكسن سازي منطقه است.
معاون وزير جهاد كشاورزي با تاكيد بر اينكه آنچه در موسسه رازي قابل واگذاري است، دانش فني است، اظهار داشت: اين موسسه با قدرت و قوت به توليد دانش فني و انتقال فناوري براي كسب درآمد، پويايي و ارتقاي جايگاه بين المللي خود ادامه خواهد داد و به هيچ وجه بحث خصوصي سازي مطرح نيست.
وي در عين حال كوچك سازي موسسه رازي را به مرور زمان امري اجتناب ناپذير خواند و تاكيد كرد: اين كار قطعا با حفظ امنيت شغلي كاركنان انجام خواهد شد.
دكتر زند با تاكيد بر اينكه بايد موانع چالاكي و پويايي موسسه رازي را حذف كرد اظهار داشت: عملكرد اين مجموعه و مديريت دكتر كهرام در چند سال اخير حاكي از حركت به سمت پويايي بيشتر است.
وي با اشاره به همراهي كامل تمام مراكز زير مجموعه سازمان تحقيقات در اجراي سياست چابك سازي، از اعضاي هيئت علمي و كاركنان موسسه رازي خواست در نيل به اين رويكرد، مديريت را همراهي كنند.
1535

سرخط اخبار استان‌ها