۲۷ دی ۱۳۹۶، ۲۳:۲۱
کد خبر: 82799612
T T
۰ نفر
دولت به هرشكل ممكن كالاهای اساسی را در دسترس مردم قرار می دهد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان به تلاش دولت برای تعدیل قیمت های بازار اشاره كرد و گفت: دولت در تلاش است تا با برنامه ریزی كالاهای اساسی و ضروری را به هر شكل ممكن وارد بازار كند و در دسترس مردم قرار دهد.

به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان زنجان افزود: شایسته است موضوع شیوع آنفلوآنزای مرغی و كشتار 25 میلیون قطعه مرغ به مردم اطلاع رسانی شود تا همه از علت افزایش قیمت تخم مرغ مطلع باشند.
وی بابیان اینكه بازارچه های عرضه مستقیم كالا از ابزارهای تعدیل قیمت و فروش ارزانتر اقلام مورد نیاز مردم است، اظهار كرد: مسئولان در صورتی كه خواهان كمك به مردم هستند، تا اسفند بازارچه های عرضه مستقیم محصولات كشاورزی را راه اندازی كنند.
نماینده عالی دولت در استان زنجان یادآور شد: شهرداری می تواند به طور مشاركتی با كمك بخش خصوصی این بازارچه ها را در مناطق مختلف شهر راه اندازی كند.
درویش امیری خاطرنشان كرد: شهر زنجان 20 هزار قطعه زمین ساخته نشده دارد و شهرداری می تواند از هر كدام از این زمین ها به شكل توافقی برای ایجاد بازارچه های عرضه مستقیم كالا استفاده كند.
استاندار زنجان گفت: مسئولان زمین های بلاتكلیف سطح شهر را شناسایی و از آن بهره برداری و برای ایجاد بازارچه های عرضه مستقیم كمك كنند.
وی به موضوع ورود گوشت قرمز خارجی به بازار زنجان و وجود كالاهای ضروری در انبارها اشاره و خاطر نشان كرد: اطلاع رسانی از وجود مقدار كافی كالاهای ضروری در انبار، به مردم آرامش خاطر می دهد و از ایجاد التهاب در بازار جلوگیری می كند.
درویش امیری تاكید كرد: از مسئولان بویژه مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت انتظار دارم تا بر بازار نظارت داشته باشند و از اجحاف حق مردم جلوگیری كنند.
فرامرز نیك سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استانداری زنجان هم در ادامه این جلسه خواستار ورود جدی شهرداری برای راه اندازی بازارچه های عرضه مستقیم كالا شد و بر لزوم راه اندازی حداقل 6 بازارچه تا اسفند تاكید كرد.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: میوه شب عید به میزان مورد نیاز بر اساس برآوردهای سال گذشته تامین شده است و بزودی به انبارهای استان منتقل می شود.
حسین جعفری اضافه كرد: در سایر اقلام اساسی از جمله مرغ و گوشت منجمد، به میزان كافی ذخیره سازی انجام شده است و جای نگرانی برای اقلام مورد نیاز مردم این استان وجود ندارد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش

سرخط اخبار استان‌ها