۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۲۱
کد خبر: 81916527
T T
۰ نفر
عمليات چاله كني و خطوط انتقال آب در 220 سايت باغي ايلام

ايلام - ايرنا - مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي ايلام از اجرا و تكميل عمليات چاله كني، تامين خطوط انتقال آب و آبياري قطره اي در 220 هكتار سايت هاي باغ هاي شهرستان هاي ايوان وسيروان خبر داد.

همايون مظاهري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: عمليات تامين خطوط آب در 120 هكتار از سايت بانبكر شهرستان ايوان انجام شده و عمليات چاله كني اين سايت در دست انجام است كه پس از تكميل پروژه اين سايت به باغ انگور و زيتون اختصاص مي يابد.
وي ادامه داد: همچنين در اين شهرستان عمليات اجرايي چاله كني در سايت 30 هكتاري پليه انجام شده و طرح خطوط آبياري آن در دست انجام است كه پس از تكميل به باغ انگور تبديل مي شود و نيز عمليات چاله كني در سايت 70 هكتاري شهرلومار انجام گرفته و اجراي خطوط انتقال آب نيز در دست انجام دارد كه به انارستان تخصيص مي يابد.
مظاهري با اشاره به ايجاد آبياري قطره اي در اين سايت ها يادآور شد: اين سايت ها در زمره طرح هاي آبي سازمان جهاد كشاورزي قرار دارد كه در صورت تخصيص اعتبار و تامين هزينه تا پايان سال جاري در مدار استفاده قرار مي گيرند.
وي در خصوص تامين نهال هاي اين سايت ها هم اظهار كرد: نهال مورد نياز بهره برداران به صورت يارانه اي يا پرداخت تسهيلات براي هر هكتار 30 ميليون ريال تامين مي شود.
7172/6034

سرخط اخبار استان‌ها