سلامت غذايي از اولويت هاي نخست سازمان غذا و دارو در كشور است

چابهار- ايرنا- معاون وزير و رئيس سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: سلامت غذايي و تغذيه مناسب از اولويت هاي نخست سازمان غذا و دارو است و اقدامات لازم در اين زمينه در حال انجام است.

به گزارش ايرنا، رسول ديناروند nر سيزدهمين گردهمايي مديران نظارت بر مواد خوراكي، آرايشي و بهداشتي كشور در چابهار اظهار داشت: مشكل پرخوري و فقر غذايي از عمده مواردي است كه بسياري از استانهاي كشور با آن دچار هستند.
وي بيان كرد: دريافت ۲۵ درصد كالري اضافي و مصرف بيش از حد معمول غذا از شايع ترين مشكلات تغذيه اي در كشور است كه موجب افزايش وزن و چاقي شده است.
وي ادامه داد: از برنامه هاي سازمان غذا و دارو براي سلامت غذايي، كاهش ميزان مصرف اسيدهاي چرب اشباع، حذف كامل چربي‌ ترانس از محصولات غذايي است.
وي افزود: مردم برخي از مناطق محروم و دورافتاده سيستان و بلوچستان كالري مورد نياز بدن خود را دريافت نمي كنند و افراد سنين مختلف از عدم امنيت غذايي رنج مي‌ برند.
معاون وزير و رئيس سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه در سه سال اخير سالانه ۳۰۰ هزار تن واردات روغن پالم به كشور كاهش پيدا كرده است، خاطرنشان كرد: حذف روغن پالم از لبنيات باعث كاهش مصرف لبنيات پرچرب در كشور شده است.
ديناروند مردم سيستان وبلوچستان را مهربان و وفادار و مرزداراني با غيرت توصيف كرد وافزود: قوم بلوچ همراه و همگام با برنامه هاي دولت و نظام جمهوري اسلامي است.
مدير كل نظارت بر فرآورده هاي غذايي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو نيز در اين همايش اظهار داشت: براي كاهش مصرف ميزان شكر، چربي، نمك و اسيدهاي چرب برنامه ريزي شود تا موجب بيماريها نشوند.
دكتر بهروز جنت بر آسان سازي و واگذاري فعاليت ها به مردم تاكيد كرد.
وي ادامه داد: حركت به سمت الكترونيك و فناوري محور كردن فعاليت ها از مهمترين تحولات در سازمان غذا و دارو است.
مشاور برنامه‌هاي ارتقاء ايمني و سلامت اداره كل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي خوراكي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو كشور نيز بيان كرد: در اين گردهمايي ميزان پيشرفت برنامه هاي سال گذشته، چالش ها و نقاط ضعف و قوت آن ارزيابي و سياسگزاري و برنامه ريزي سال آتي نيز همفكري و بحث و تبادل نظر خواهد شد.
سعيد رضايي افزود: رتبه بندي واحدهاي توليدي، ارزيابي محصولات سلامت در سطح عرضه، برچسب گذاري محصولات غذايي، آرايشي و بهداشتي، نشانگرهاي رنگ تغذيه اي، سامانه بازرسي و مميزي، موضوعات وراهكارهاي مبارزه با قاچاق كالاهاي سلامت را از جمله موضوعات مورد بحث در اين گردهمايي عنوان كرد.
مشاور برنامه‌هاي ارتقا ايمني و سلامت اداره كل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي خوراكي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو كشور بيان كرد: 2 كارگاه با عنوان برنامه هاي عملياتي و سامانه بازرسي نيز برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، سيزدهمين همايش مديران نظارت بر مواد خوراكي، آرايشي و بهداشتي كشور' درمنطقه آزاد چابهار به مدت 2 روز (8 و9 دي) در چابهار در حال برگزاري است.
3043**6081 خبرنگار: رستم كريمي نژاد** انتشار دهنده: حيدر سراياني

سرخط اخبار استان‌ها