مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از وارد آمدن 115 میلیارد تومان خسارت به محصولات باغی در این استان خبر داد.

علی‌اصغر زارعی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: در سال جاری تغییرات جوی در حدود 115 میلیارد تومان به محصولات باغی این استان خسارت وارد کرد.
به گزارش خبرآنلاین وی با بیان اینکه این میزان خسارت شامل 15 هزار هکتار از باغات استان می شود، اظهار کرد: به سبب تغییرات ناگهانی هوا در چند روز اخیر در حدود 36 هزار تن محصول از بین رفت.
زارعی با اشاره به اینکه بیشترین میزان خسارت در بر گیرنده باغاتی است که بادام، زردآلو، هلو، شلیل، گردو و گیلاس تولید می کنند، ابراز کرد: خوشبختانه از مهر ماه تا نیمه بهمن ماه هرسال به کشاورزان فرصت داده شده تا محصولات باغی خود را بیمه کنند و سطح کل باغات استان در سال گذشته بیمه شده است.
وی ادامه داد: کشاورزانی که دچار خسارت شده اند در صورت بیمه بودن به شعب بانک کشاورزی استان مراجعه و در خواست خود را ارائه دهند تا بر اساس ارزیابی کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی درصد خسارت مشخص و حق بیمه پرداخت شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآور شد:خوشبختانه در سال گذشته 100 درصد بیمه باغبانی برای کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است و مشکلی در این خصوص نداشتیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =