Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان خبر داد:

تجهیز 12 هزار هکتار از اراضی استان لرستان به سیستم های آبیاری نوین

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در طی سه سال دولت تدبیر و امید 12 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش سیستم های آبیاری نوین درآمده است که این مهم باعث افزایش درآمد کشاورزان شد و همچنین راندمان آبیاری از 35 درصد به 70درصد افزایش یافت.

تجهیز 12 هزار هکتار از اراضی استان لرستان به سیستم های آبیاری نوین

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان لرستان، نامدار صیادی گفت: در شرایط فعلی بر اساس اسناد بالادستی و همچنین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی توسعه سیستم های نوین آبیاری به صورت قطره ای و ... از اولویت های بخش کشاورزی است، به گونه ای که در طی سه سال دولت تدبیر و امید به میزان 12 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش سیستم های آبیاری نوین درآمده است. که این مهم باعث افزایش درآمد کشاورزان شد و همچنین راندمان آبیاری از 35 درصد به 70درصد افزایش می یابد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود : 30 درصد از کل آبیاری نوین در استان طی این سه سال انجام گرفته است. همچنین در کل شهرستان دلفان در حال حاضر 1 هزار و 700 هکتار از اراضی آبی این شهرستان به سیستم های نوین تجهیز شده‌اند.

صیادی در زمینه ایجاد مرکز خدمات جهاد کشاورزی خاوه شمالی (کفراج) گفت: هدف از ایجاد مرکز خدمات ترویجی خاوه شمالی(کفراج) خدمات رسانی آسان به اهالی روستا و زمینه انتقال تکنولوژی و دانش بومی در این منطقه است.

گفتنی است افتتاح طرح شبکه آبیاری تحت فشار (بارانی) سراب تیمور، آغاز فاز دوم آبیاری تحت فشار و افتتاح مرکز جهاد کشاورزی خاوه شمالی (کفراج) در شهرستان دلفان به مناسبت هفته دولت با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان لرستان، فرماندار شهرستان دلفان و اهالی این روستا انجام گرفت .
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید