کد خبر: ۱۲۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 30
شفا آنلاین>سلامت> بر اساس تحقیقات جدید محققان کنسرسیوم مراقبت Kaiser Permanente، احتمال بروز چاقی و اضافه وزن در جوانانی که هم اکنون از نظر وزنی در شرایط مناسب قرار دارند، با زندگی در همسایگی افراد کم درآمد با سطح تحصیلات پایین بیشتر می شود.
به گزارش شفا آنلاین،این یافته ها نشان دهنده این هستند که در طول یک دوره زمانی 4 ساله، 25 درصد از شرکت کنندگان 18 ساله سالمی که در مناطق غیرپیشرفته زندگی می کردند به چاقی یا اضافه وزن مبتلا شدند. دبورا رام یانگ (Deborah Rohm Young) به عنوان یکی از راهبران این تحقیق در این باره بیان کرد که: «بلوغ، یک دوره زمانی بسیار مهم برای افزایش وزن بیش از حد ایجاد شده از طریق عوامل بسیار زیادی مانند زندگی جمعی با جوانان دیگر در دانشگاه و داشتن آزادی بیشتر و دسترسی بیشتر به غذاهای متفاوت بوده است. تحقیق ما نشان داد که زندگی در مناطق غیرپیشرفته خطر ابتلا به چاقی نوجوانان را بیشتر می کند. اگر چه ما دلایل احتمالی این پدیده را بررسی نکردیم اما عواملی مانند عرف های فرهنگی و همچنین عدم دسترسی به پارک های عمومی و فروشگاه های مواد غذایی می تواند منجر به این پدیده شود.»

زندگی در مناطق غیرپیشرفته خطر ابتلا به چاقی نوجوانان را بیشتر می کند. اگر چه ما دلایل احتمالی این پدیده را بررسی نکردیم اما عواملی مانند عرف های فرهنگی و همچنین عدم دسترسی به پارک های عمومی و فروشگاه های مواد غذایی می تواند منجر به این پدیده شود

چاقی در سه دهه گذشته در بین کودکان و بزرگسالان به ترتیب دو برابر و چهار برابر شده است؛ و بر اساس آمار اعلام شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در سال 2012 بیش از یک سوم کودکان و بزرگسالان مبتلا به اضافه وزن بوده اند.

یانگ در ادامه اظهار داشت که: «این پژوهش اعلام کرده است که فرد نوجوانی که هم اکنون وزن متناسبی دارد هنوز هم می تواند در مدت زمان کوتاهی در خطر ابتلا به چاقی و اضافه وزن قرار گیرد.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: