رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به این‌که در حال حاضر با کمبود آب کشاورزی روبرو هستیم، بنابراین حمایت از توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی اردبیل تشدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ عدیل سروی  در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های آب و خاک و توسعه آبیاری تحت فشار در اردبیل اظهار داشت: با توجه به حمایت‌های بسیار جدی دولت یازدهم از توسعه آبیاری تحت فشار که بی‌سابقه است و همراهی مجلس شواری اسلامی بایستی از تمام ظرفیت‌های موجود برای بهبود و راه‌اندازی آبیاری بارانی بهره بگیریم و در این میان دشت اردبیل که یکی از سه دشت مهم استان اردبیل بوده و از کمبود آب کشاورزی رنج می‌برد، از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به طرحهای مهم آب و خاک در دست اجرای استان اردبیل افزود: خوشبختانه اقدامات موثر و مفیدی برای تبدیل اراضی دیم به آبی در دست اجرا است که از آن جمله می‌توانیم به اراضی پایاب سد خداآفرین اشاره کنیم که بیش از 62 هزار هکتار از اراضی دیم شمالی استان را به آبی تبدیل خواهد کرد و تحول مهمی در عرصه تولید محصولات کشاورزی و کارآفرینی نیروهای بیکار و جوان منطقه ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از دیگر طرحهای مهم در دست اجرا اراضی پایاب سد گیلارلوی گرمی است که با اتمام این پروژه نیز 630 هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل می‌شود.

سروی در خصوص دیگر طرحهای شاخص و پروژه‌های شاخص آب و خاک در دست اجرا نیز بیان کرد: طرح تبدیل اراضی دیم جعفرآباد بیله‌سوار نیز در سطح یک هزار هکتار توسط شرکت تعاونی قزل‌سنبل با جدیت دنبال می‌شود که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح این پروژه مهم نیز باشیم.

وی تصریح کرد: از دیگر طرحهای قابل مطرح آب و خاک به طرح آبیاری بارانی اسماعیل‌کندی در پارس‌آباد مغان می‌توان اشاره کرد که 560 هکتار از اراضی منطقه را با بهره‌گیری از سیستم آبیاری تحت فشار به آبی تبدیل می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با قدردانی از تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خصوص همکاری و همراهی کشاورزان در مدرنیزه کردن اراضی خود به سیستم تحت فشار که در صرفه‌جویی آب کشاورزی بسیار مهم است، افزود: این امر با مشارکت کشاورزان عملیاتی می‌شود و ضروری است در مقابل حمایت‌های دولت یازدهم و با همکاری کشاورزان و مسئولان مربوطه در عرصه تولید محصولات کشاورزی پاسخ مناسبی داشته باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =