۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۱۲
کد خبر: 82634346
T T
۰ نفر
افزون بر 483هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی زهك رهاسازی شد

زاهدان - ایرنا - رئیس اداره شیلات شهرستان زهك در شمال سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 400 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نیمه دوم پارسال تاكنون در حدود 400 استخر بتنی و خاكی این شهرستان رها سازی شده است.

عیسی شاهرودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیشتر این بچه ماهی ها از نوع كپور، آمور(شیرماهی ) و ماهی سفید سیستان( شیزوتراكس)، فیتوفاگ و بیگهد بوده كه پس از پایان دوران پرورش از آبان امسال برداشت آنها آغاز می شود.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود از این استخرها حدود 500 تن ماهی برداشت شود.
رئیس اداره شیلات زهك گفت: معمولا پنج گونه ماهی كپور معمولی، آمور(شیر ماهی )، فیتوفاگ، شیزوتراكس و بیگهد در استخرهای این شهرستان پرورش داده می شود.
شاهرودی اظهار داشت: نگهداری كپور و آمور(شیرماهی) به راحتی انجام می شود چون ماهی آمورعلف خوار و ماهی كپور با نفوذ در گل و لای كف استخر تغذیه می كند.
وی تصریح كرد: ماهی فیتوفاگ و بیگهد از موجودات شناوری كه در استخر وجود دارند و معمولا سبز رنگ و قابل مشاهده نیستند تغذیه می كنند.
وی با اشاره به بازار فروش ماهیان گفت: بیشتر ماهی های پرورشی این استخرها در همان مناطق به فروش می رسد و بخشی از آن نیز در بازار شهرستانهای زابل و زاهدان عرضه می شود.
به گزارش ایرنا منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهك، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان و همسایگی كشور افغانستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره كل شیلات در شمال و جنوب استان است كه اداره كل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه كنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره كل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.
شهر زهك مركز شهرستان زهك در 220 كیلومتری شمال زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و یكی از شهرستان های پنجگانه سیستان است.
3213** 6081 خبرنگار: اكبر نوری **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال كنید. @irnazahedan

سرخط اخبار استان‌ها