یک ضرب المثل چینی معروف می گوید: "پدر بیماری هر چه باشد، تغذیه ناسالم مادر آن است." و این اغراق نیست. کافی است چند روز غذای خوب و سالم نخوریم تا ضعف و ناخوشی بر ما حاکم شود و کارهایمان را مختل کند. اما هر روز غذا درست کردن،آن هم غذایی که باید ساعت‌ها برایش انتظار کشید،باعث ملال می‌شود و می‌تواند هر آدمی را خسته و کلافه کند. اینکه غذایی درست کنیم که هم باب طبع باشد و هم مواداولیه آن را در خانه داشته باشیم و هم اینکه تکراری نباشد، دغدغه خیلی از ماست که آشپزی می‌کنیم.

برای من و شمایی که بیرون از خانه کار می‌کنیم و خسته به خانه برمی‌گردیم در خیلی از مواقع توان چندانی برای آشپزی طولانی مدت و پرحوصله باقی نمی‌ماند. پس باید چه کار کنیم؟ منتظر بمانیم تا نیرویی از غیب برسد و سیرمان کند؟ یا هر روز و هر شب به غذاهای نیمه آماده یا رستوران‌ها پناه ببریم که در نهایت بیمار و دل‌زده و ورشکست شویم؟

easypaz

داستان راحت‌تر از این حرف‌هاست. همزمان با آسان شدن هزار و یک چیز،آشپزی هم این روزها آسان شده است.به تازگی استارت آپی به اسم ایزی‌پزبه کمک‌مان آمده است و قصد دارد با  ایده‌ای خلاقانه ما را با آشپزی و غذاهای سالم آشتی دهد.

در وب سایت ایزی‌پز، هر هفته تعدادی غذای جدید بین‌المللی را که با ذائقه‌ی ما ایرانی ها جور درمی‌آید، معرفی شدهو با سفارش مشتری، مواد اولیه تازه و اندازه‌گیری شده آنها همراه با دستور پخت درِ خانه تحویل می شود. با یک کلیک یا تماس،گاه می‌توانیم طعم خوش غذاهای هندی را در دهان احساس کنیم و گاهی سوار بر طعمها به چین و فرانسه یا ایتالیا و اسپانیا برویم. اصلاً چرا راه دور برویم؟ همین غذاهای ایران خودمان از شمال تا جنوب یا از غرب تا شرق هم در منویایزی‌پزهستندکه می توانیم به آنها سر بزنیم و با غذاهای مردم آنجا هم آشنا شویم.

حتما می‌گویید این چه فرقی با آشپزی به شیوه رایج دارد؟ اگر قراربه آشپزی باشد که هرکسی خودش می‌تواند از پس خرید آن هم برآید؟ اما نیم نگاهی به مزیت‌های این سرویس باعث می‌شود از خیر آن به آسانی نگذریم. برای درست کردن غذاهای منوی ایزی‌پزلازم نیست مهارت زیادی در آشپزی داشته باشیم چون ایزی‌پز به ما یاد می‌دهد که مرحله به مرحله پیش برویم و در مدت 30 تا 40دقیقه غذایی بپزیم که مزه‌اش را تا مدت‌ها فراموش نکنیم.

از این نکته که بگذریم،با توجه به اینکه مواد اولیه غذاها پیش از پخت اندازه‌گیری شده است، دیگر دور ریز یا قراردادن مواد اضافه در یخچال و تماشای خراب شدن آنها آزارمان نمی‌دهد. ازطرفی با تحویل مواد لازم هر غذا،دیگر دردسرهای خرید از مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف،ماندن در ترافیک یا خریدهای اضافی و بیهوده از بین می‌رود. ضمن اینکه از سبزیجات و میوه های مخصوص به هر فصل در پخت غذاها استفاده می‌شود که تنوع غذایی را برایمان به ارمغان می‌‌آورد ودر کنار پخت غذایی جدید با مواد اولیه فصلی، به طور عملی تکنیک های روز آشپزی را نیز یاد می گیریم.

easypaz

این وب سایت حتی مراعات پیروان رژِیم‌های غذایی خاص را هم کرده است و در کنار هر غذا میزان کالری موجود در آن‌ نوشته شده و حتی هر هفته غذاهایی جدید برای گیاهخواران دارد. مزیتی که باعث می‌شود با خیالی راحت و به دور از عذاب وجدانِ زیرپا گذاشتن رژیمغذایی‌مان،آن را انتخاب کنیم.

ایزی‌پز کمک می‌کند بتوانیم در خورد و خوراک‌مان تنوع به وجود بیاوریم و از آن مهم‌تر لذت آشپزی آسان را در کنار هم تجربه کنیم. برای امتحان کردن این تجربه ی خوش مزه به سایت wwwEasyPaz.com بروید تا غذاها، دسرها و نوشیدنی‌های این هفته رو ببینید. با عضویت کد تخفیف دریافت کنید و هیجان انگیز ترین غذاهای زندگی تون رو بپزید و بخورید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588506