۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۱۷
کد خبر: 82396116
T T
۰ نفر
صندوق بيمه كشاورزي ايلام بيش از 78 ميليارد ريال خسارت به كشاورزان مي پردازد

ايلام - ايرنا - معاون بيمه بانك كشاورزي ايلام گفت: بيش از 78 ميليارد و 236 ميليون ريال خسارت بايد توسط صندوق بيمه كشاورزي بابت خسارت هاي ناشي از حوادث طبيعي مربوط به سال زراعي 95 - 94 به حساب كشاورزان اين استان واريز شود.

اسماعيل نعمتي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: همچنين بايد 69 ميليارد و 462 ميليون ريال نيز به عنوان غرامت و خسارت هاي ناشي از بروز حوادث طبيعي سال زراعي 94 - 93 به كشاورزان پرداخت شود كه اين رقم نسبت به حق بيمه پرداختي كشاورزان به صندوق بيمه كشاورزي سه برابر بيشتر است.
به گفته وي، پرداخت خسارت به كشاورزان منوط به تامين اعتبار از سوي صندوق بيمه كشاورزي كشور است كه اميدواريم زودتر به نتيجه برسد.
وي افزود: در سال زراعي 95 - 94 ميزان بارندگي موثر در استان مساعد و مطلوب بود اما با اين وجود بخاطر بروز سيل در آبان 94 و فروردين 95 و همچنين بارش تگرگ و وقوع طوفان، خسارت هايي بين 30 تا 75 درصد به مزارع كشاورزان اين استان وارد شد.
نعمتي يادآور شد: در اين بازه زماني بيش از 24 ميليارد و 595 ميليون ريال به كشاورزان جو و گندم كار خسارت وارد شد كه اين رقم هشت برابر حق بيمه پرداختي ايشان است همچنين افزون بر پنج ميليارد و 750 ميليون ريال خسارت نيز به كلزا كاران خسارت وارد شد كه ميزان غرامت آنها در مقايسه با حق بيمه پرداختي 9 برابر بيشتر است.
وي تاكيد كرد: ميزان غرامتي كه بايد صندوق بيمه كشاورزي كشور بعد از تامين اعتبار به كشاورزان استان ايلام پرداخت كند به صورت خودكار و متمركز از سوي صندوق بيمه كشاورزي به حساب كشاورزان واريز مي شود.
خبرنگار: زهرا موسوي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7172/9002

سرخط اخبار استان‌ها