۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۵
کد خبر: 82766242
T T
۰ نفر

بررسي آخرين وضعيت كالاهاي اساسي البرز

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۵
کد خبر: 82766242
بررسي آخرين وضعيت كالاهاي اساسي البرز

كرج - ايرنا - ستاد تنظيم بازار استان البرز روز يكشنبه با برگزاري نشستي اخرين وضعيت كالاهاي اساسي اين استان را در بخش هاي انبارشده و توزيع شده در بازارهاي مصرف مورد بررسي قرار داد.

به گزارش ايرنا، در اين نشست قيمت گندم، مرغ، تخم مرغ، گوشت، جو و شير همراه با بررسي ميزان آنها در انبار و نياز مصرفي مردم در اين استان از سوي دستگاه هاي اجرايي به رييس ستاد تنظيم بازار گزارش داده شد.
گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از مقايسه قيمت كالاها در آذرماه جاري نسبت به ماه گذشته از ديگر محورهاي اين نشست بود كه در آن در مقايسه با ميانگين كشوري برخي از اقلام از جمله تخم مرغ افزايش را دراستان البرز نشان مي داد.
قيمت ساير اقلام در مقايسه با ميانگين كشوري از جمله كالاهاي مرغ گرم و مرغ منجمد ،سيب زرد، سيب قرمز و سيب زميني نيز اعلام شد
ورود بازرسان و دستگاه هاي نظارتي بر بازار ميوه با توجه به تجارب سال هاي گذشته در حوزه كيفيت از ديگر محورهاي موضوعي اين نشست بود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استاندار البرز گفت: اين نوع افزايش ها در مقايسه با نرخ هاي كشوري نگران كننده است .
عبادالله كامكار افزود: با اجراي طرح هاي كنترلي بيشتر بايد نحوه بازرسي اصناف مورد نظارت بيشتري قرار گيرد.
وي ادامه داد: براي مقاطع زماني ويژه از جمله شب هاي يلدا ، شب هاي عيد نوروز بايد تمهيدات ويژه را پيش بيني كرد تا مردم در خريد كالاهاي اساسي مشكل نداشته باشند.
كامكار تاكيد كرد: نرخ كالاها براي فروش در بازار بايد مورد پيگيري قرار گيرد و مانع هرنوع گرانفروشي و كم فروشي بصورت ويژه با اجراي طرح هاي نظارتي شد.
دراين نشست بر هماهنگي هرچه بيشتر سازمان ميادين ميوه و تره بار در عرضه كالاهاي اساسي تاكيد و معاون استاندار البرز خواستار افزايش غرفه هاي اين سازمان با هدف كنترل بيشتر قيمت كالاهاي اساسي شد.
8029/1535خبرنگار: حكيمه كشاورز** انتشاردهنده:داريوش غفاري

سرخط اخبار استان‌ها