۳ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۰
کد خبر: 83044294
T T
۰ نفر
شركت هاي خارجي غذا و دارو در ايران بدنبال توسعه خود هستند

قزوين - ايرنا - مديركل امور غذايي، بهداشتي و آرايشي سازمان غذا و دارو گفت: شركت هاي خارجي و چند مليتي مرتبط با صنايع غذايي و دارويي از جمله شيرخشك در ايران بدنبال توسعه و سرمايه گذاري هاي جديد هستند.

دكتر وحيد مفيد شامگاه سه شنبه در حاشيه بازديد وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشكي از شركت نستله قزوين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در بازديد از شركت هاي خارجي فعال در حوزه توليد دارو و صنايع غذايي از جمله نستله شاهديم كه آنها نه تنها قصد خروج از ايران را ندارند بلكه به طور مرتب در حال توسعه خود و سرمايه گذاري هاي جديد هستند.
اين مسئول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: شرايط حضور و سرمايه گذاري شركت هاي چند مليتي در حوزه توليد شيرخشك در ايران به خوبي فراهم است و وزارت بهداشت با تمام توان از آنها حمايت مي كند.
وي اضافه كرد:اين شركت ها در تامين مواد مورد نياز هم نسبت به سايرين راحت تر هستند و خطوط توليد خود را نيز توسعه مي دهند و صادرات هم دارند.
مفيد با اشاره به فعاليت 2شركت توليدكننده شيرخشك خارجي در ايران،اضافه كرد: اين شركت ها حدود80درصد سهم بازار شيرخشك و ساير صنايع غذايي را برعهده دارند.
مفيد ادامه داد:در آمار مقايسه اي هم در 6 ماهه اول سال جاري ميزان توليد اين شركت ها10تا20 نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته است و فعاليت آنها كماكان ادامه دارد.
وي افزود:وزارت بهداشت در راستاي تامين كامل نيازهاي شيرخشك كشور از تمام توليدكنندگان و سرمايه گذاري هاي خارجي در كشور حمايت مي كند.
در بازديد وزير بهداشت از كارخانه نستله در قزوين، آزمايشگاه جديد اين واحد توليدي خارجي با يك ميليون دلار سرمايه گذاري افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
7388*3013

سرخط اخبار استان‌ها