۴ آبان ۱۳۹۵، ۹:۱۱
کد خبر: 82279717
T T
۰ نفر
كشاورزی مسیر توسعه و پایداری را در دولت یازدهم پیش گرفته است

قزوین - ایرنا - بخشدار شال با اشاره به اینكه حوزه كشاورزی مسیر توسعه و پایداری را در دولت یازدهم پیش گرفته، گفت: این مهم در بسیاری از روستاهای شهرستان بوئین زهرا به چشم می خورد تا جایی كه امسال یك هزار تن گندم و 600 تن كشمش در این بخش تولید شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی بخشداری شال، مصطفی آقاعلی در جلسه بررسی مسائل و مشكلات حوزه كشاورزی بخش، افزود: داشتن انرژی، نیروی انسانی و امنیت غذایی سه ركن مهمی است كه می تواند برای هر كشوری رشد و توسعه را به همراه داشته باشد.
وی، اجرای طرح توسعه و رشد آبیاری تحت فشار را اقدامی موثر و مثبت در گسترش زمین های كشاورزی و تولید محصولات دانست و ادامه داد: اصلاح الگوی كشت و مكانیزه كردن سامانه های كشاورزی از جمله استفاده از شیوه های آبیاری نوین و تحت فشار می تواند مشكل آب موجود در بسیاری از مناطق استان، از جمله بخش شال را مرتفع كند.
آقاعلی پرداخت بدهی گندمكاران را یكی از دستاوردهای مهم سفر دولت تدبیر و امید به استان قزوین برشمرد و اضافه كرد: این میزان بدهی در بخش شال سه میلیارد و 200 میلیون ریال بوده است.
در ادامه این نشست، مسائل و موانع موجود كشاورزان بخش جهت استفاده از تسهیلات بخش آبیاری نوین باغ های انگور مطرح و
راهكارهای آن نیز ارائه شد.
در این نشست همچنین میزان تسهیلات پرداختی در نظر گرفته شده از سوی دولت برای هر هكتار در حوزه آبیاری زیر سطحی 100 میلیون، آبیاری قطره ای 85 میلیون و برای آبیاری بارانی 70 میلیون ریال اعلام شد.
بخش شال از توابع بوئین زهرا در 40 كیلومتری شرق این شهرستان واقع شده است.
6104/8054*خبرنگار: ناصر نیلی/انتشار دهنده: رضا اسدی

سرخط اخبار استان‌ها