مردم دست اندازی به اراضی ملی را گزارش كنند/تخریب 105سازه غیرمجاز درگلستان

گرگان - ایرنا- رئیس دادگستری كل گلستان با تاكید بر تلاش همه جانبه دستگاه قضایی در حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی از مردم خواست كه برای تحقق این هدف، یاری كنند و دست اندازی و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های كشاورزی و عرصه های جنگلی و مرتعی را اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا از دادگستری هادی هاشمیان روز چهارشنبه از رسیدگی دادستان ها به پرونده های تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی در كوتاه ترین زمان خبر داد و افزود: امسال با كمك مردم، اجرای حكم تخریب سازه های غیرمجاز در زمین های كشاورزی از 9 مورد پارسال به 105 مورد رسیده است.
رئیس شورای حفظ بیت المال استان گلستان اضافه كرد كه سال گذشته با پیگیری قضایی و همكاری مردم 3 هزار پرونده زمین خواری به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال در محاكم استان تشكیل شد.
وی ادامه داد: دادستان های سراسر استان موظف هستند برای برخورد با متخلفان و دست اندازان به اراضی ملی و منابع طبیعی منتظر گزارش دستگاه های اجرایی نمانند و به عنوان مدعی العموم با همكاری مردم ورود كنند.
هاشمیان گفت: حضور فعال مردم، به دستگاه قضایی این امكان را می دهد تا از ساخت و سازهای غیرمجاز و دست اندازی ها از همان ابتدا و پیش از وارد شدن آسیب های جبران ناپذیر به عرصه های ملی و منابع طبیعی پیشگیری كند.
رئیس دادگستری كل گلستان اوایل ماه جاری از رفع تصرف 440هكتار اراضی ملی طی سال جاری با رای قضات و كمك مردم منطقه خبر داده و گفت بود كه ارزش این زمین ها افزون بر 45میلیارد ریال است.
به گفته وی؛ در این مدت 33 هكتار از زمین های كشاورزی كه غیرمجاز تغییر كاربری داده شده بود نیز پس از تخریب سازه های غیر مجاز به حالت سابق درآمد.
به گزارش ایرنا در بحث زمین خواری و تصرف سواحل؛ شهرستان های مختلف از جمله گرگان، كلاله، بندرگز، گمیشان و علی آباد از نقاط آسیب پذیر هستند، دورافتادگی از مركز استان، بالا بودن قیمت زمین، موقعیت اراضی، ساحلی بودن و آب و هوای مناسب از دلایل تصرف غیرقانونی اراضی در گلستان است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران دارای 452 هزار هكتار اراضی جنگلی و 862 هزار هكتار مرتع است.
1648
**انتشار : پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها