۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۴۹
کد خبر: 82279178
T T
۰ نفر
مهار آب های مرزی استان اردبیل 1.7 میلیون تن به محصولات كشاورزی استان اضافه می كند

اردبیل - ایرنا- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد كشاورزی استان اردبیل گفت كه با اجرای طرح بزرگ مهار آب های مرزی بیش از 1.7میلیون تن به تولید انواع محصولات كشاورزی استان افزوده می شود.

اصغرپرتوی روز دوشنبه در جلسه معارفه مدیر شركت شهرك های گلخانه ای استان اردبیل افزود: با تبدیل 62 هزار هكتار زمین زراعی دیم به آبی تولید محصول كشاورزی استان به بیش از 6 میلیون تن درسال افزایش خواهد یافت.
وی بیان كرد: آبی كردن 83 هزار هكتار از اراضی دیم استان اردبیل با صرف یك میلیارد دلار اعتبار از صندوق ذخیره ارزی با استفاده از مهار آب در دو سد خدا آفرین و هدف گذاری شده و اهتمام مسئولان بخش كشاورزی بر این اصل پایه گذاری شده كه بتوانند در آینده نزدیك بیش از 62 هزار هكتار از اراضی دیم و كم بازده را با استفاده از سیستم های نوین آبیاری به اراضی پرمحصول وآبی با بازدهی مطلوب برسانند .
وی اضافه كرد: جهت رفع موانع تولید در استان برای تعداد 111 طرح كشاورزی بالغ بر720 میلیارد ریال اعتبار در مدت زمان چهار ماه اختصاص یافته كه به صورت تسیهلات با بهره كم و كمك های دولتی می باشد.
محمد یوسفی فرد عضو هیات مدیره شركت شهرك های كشاورزی استان اردبیل نیزگفت: استان اردبیل جزو یكی از موفق ترین شركت های شهرك های گلخانه ای است كه توانسته در مدت زمان كوتاه در زمنیه احداث گلخانه و تولید محصولات گلخانه ای ، طرح های شیلات اعم از ماهیان سردآبی و گرم آبی و دریایی قدم های موثری بردارد .
وی گفت: برای تسهیلات سرمایه ای حداكثرهفت سال شامل 2 سال مشاركت و 6 ماه تنفس و پنج سال بازپرداخت و برای تسهیلات سرمایه در گردش حداكثر یك سال وقت در نظر گرفته شده كه این امر فضای بسیار مطمئنی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این ارتباط فراهم می آورد .
دراین مراسم با قدرد انی از زحمات صراف احمدی، فضائیل بصیری به عنوان مدیر شركت شهرك های گلخانه ای استان اردبیل معرفی شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018

سرخط اخبار استان‌ها