۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۷
کد خبر: 82688937
T T
۰ نفر
اجراي 1500 هكتار آبياري نوين در كهگيلويه و بويراحمد

گچساران - ايرنا - مدير آب‌وخاك و امور فني و مهندسي سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون يكهزار و 500 هكتار آبياري قطره اي و باراني در اين استان اجرا شده است.

عبدالعلي بهاءالديني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان آبياري نوين در شهرستان هاي مختلف كهگيلويه و بويراحمد اجرا شده است.
وي اظهار كرد: براي هرهكتار اجراي طرح نوين آبياري 120 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است كه 85درصد آن از سوي دولت و به صورت بلاعوض تامين اعتبار شده است.
بهاءالديني ابراز داشت: هم اكنون عمليات اجرايي آبياري تحت فشار 2 هزار هكتار از زمين‌هاي اين استان با 240 ميليارد ريال اعتبار در حال انجام است.
تاكنون بيش از 31 هزار هكتار زمين كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد به سامانه‌هاي آبياري قطره‌اي و باراني تجهيز شده كه بيش از 10 هزار هكتار آن در دولت يازدهم انجام شده است.
بهاءالديني افزايش بهره‌وري، سهولت آبياري، امكان آبياري زمين‌هاي شيب دار و جلوگيري از شست و شوي بي‌رويه خاك، صرفه جويي در نيروي كار و پيشگيري از كارهاي سخت را از جمله مزاياي استفاده از روش‌هاي نوين آبياري ذكر كرد.
يه گفته مسئولان اجراي طرح‌هاي آبياري تحت فشار سبب صرفه جويي 120 ميليون متر مكعب آب سفره هاي زيرزميني استان شده است.
استان كهگيلويه و بويراحمد يك درصد مساحت ايران را در اختيار دارد و جمعيت آن طبق سرشماري نفوس و مسكن سال 95 از مرز 713 هزار نفر گذشته است.
كهگيلويه و بويراحمد 160 هزار هكتار زمين‌ كشاورزي دارد.
خبرنگار: فرزانه شريفي** انتشاردهنده: مسعود عليزاده
8143/1662

سرخط اخبار استان‌ها