۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85464125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پایدارسازی منابع آبی قزوین با فعالیت ۳۴۸ رشته قنات

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85464125
پایدارسازی منابع آبی قزوین با فعالیت ۳۴۸ رشته قنات

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: فعالیت ۳۴۸ رشته قنات با آبدهی ۴۳ میلیون متر مکعب به احیا و پایدارسازی منابع آبی استان منجر شده است.

محمدحسین عطایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان رشته قنات در سطح شهرستان‌های استان دایر بوده و با توجه به اینکه آب جاری شده در آن‌ها با فناوری خاص تمام ایرانی بدون صرف انرژی و فقط با نیروی ثقل از اعماق به سطح زمین منتقل و جاری می شود، برای پایدارسازی منابع آبی اهمیت زیادی دارد.

وی اضافه کرد: هرساله تعدادی از قنوات استان متناسب با اعتبارات تخصیصی بازسازی و نوسازی می شوند که در سال گذشته نیز عملیات بهسازی و نوسازی برای ۷۵ رشته قنات در استان انجام شد که برای ‏اجرای آن معادل ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه کردیم.

عطایی تصریح کرد: حفظ و نگهداری ‏قنوات اهمیت خاصی دارد و طرح بهسازی و نوسازی قنوات به عنوان ‏یکی از طرح‌های سازمان در حوزه ‏آب و خاک و همچنین تحقق برنامه احیا و پایدارسازی دشت قزوین بسیار مهم است.

این مسوول بیان کرد: افزایش آبدهی، اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش میزان تولیدات کشاورزی از مهمترین مزایای فعالیت قنوات به حساب می‌آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha