۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۴۱
کد خبر: 82118426
T T
۰ نفر
تاكید استاندار اردبیل بربرخورد جدی با متخلفان بهداشت غذایی

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت امنیت غذایی مردم، بر برخورد قاطع با متخلفان بهداشتی در حوزه تهیه و ارایه مواد غذایی در استان تاكید كرد.

به گزارش ایرنا مجیدخدابخش، روز یكشنبه در جلسه كمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حكومتی استان اردبیل گفت: اهمیت خسارت جانی بیش از خسارت مالی است و باید با موارد تخلف در امنیت غذایی استان كه به خسارت جانی مردم منجر می شود با جدیت برخورد شود و از تكرار آن جلوگیری به عمل آید.
وی همچنین افزایش قیمت شكر در استان را نامتعارف خواند و انعكاس مشكلات ناشی از آن را به مراجع بلادستی به منظور تعدیل قیمت شكر خواستار شد.
نوروزی كارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه از اجرای طرح رمضانیه به منظور پایش سلامت و امنیت غذایی مردم در استان خبر داد.
وی گفت: در سال جاری 341 پرونده تخلف بهداشتی، درمانی و غذایی اصناف در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی استان مورد بررسی قرار گرفته است.
حسین نجف زاده مدیركل تعزیرات حكومتی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: مصرف جوش شیرین در نانوایی ها 70 درصد كاهش یافته است اما از نظر استفاده از افزودنی ها و رنگ های غیرمجاز در مواد غذایی نگرانی جدی وجود دارد.
وی افزود: به علت پایین بودن قیمت بعضی از افزودنی های غیرمجاز كه در صنایع رنگ سازی كاربرد دارند متخلفان تهیه مواد غذایی از آنها در صنایع غذایی استفاده می كنند.
وی اظهار كرد: با این اوصاف، استان اردبیل همواره در برخورد با موارد مخل بهداشت غذایی مردم جزو سه استان برتر كشور معرفی شده است.
نجف زاده بیان كرد: برای رفاه حال مسافران به واحدهای صنفی خوشنام عرضه كننده غذا در سطح استان جهت ارایه سرویس در ماه مبارك رمضان مجوز داده شده است.
7124/6016

سرخط اخبار استان‌ها