۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۵۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

فرسایش منابع طبیعی تهدید بخش کشاورزی مازندران است

فرسایش منابع طبیعی تهدید بخش کشاورزی مازندران است

ساری -رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ارزش تولیدات کشاورزی استان را ۱۰ درصد اقتصاد استان بیان کرد و گفت: تخریب و فرسایش منابع طبیعی تهدید فراروی بخش کشاورزی است.

دلاور حیدر پور در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی در دستور ویژه برای رسیدن به اهداف برای چارچوب حرکتی قرارگرفته است، اظهار داشت: با توجه به موقعیت کشاورزی و اهمیت در اقتصاد استان توجه به این بخش لازم است.

وی به وضعیت موجود کشاورزی استان اشاره و اضافه کرد: طرح خوداتکایی برنج در سطح کشور تهیه و اجراشده است و به‌عنوان چارچوب کاری مدنظر است زیرا اقتصاد مقاومتی، فعال، پویا، مقتدرانه و پیشگیرانه برای رفع چالش‌های اقتصادی و تلاش برای خوداتکایی در مسیر و تحول و پیشرفت است.

حیدر پور افزود: کشاورزی از مؤلفه‌هایی است که می‌تواند با توجه به ظرفیت داخل و تأمین امنیت غذایی، مسئولیت خطیری در بخش اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به ۱۰ طرح افزایش تولید و خوداتکایی محصولات ازجمله برنج اشاره کرد و گفت: ۱.۴۸ درصد از اراضی کشور در مازندران وجود دارد که یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار جنگل و ۴۷۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.

وی سطح زیر کشت اراضی استان را ۲.۳ درصد اراضی کشور و میزان تولید را  ۷.۸ درصد تولید کشور بیان کرد و گفت: در مازندران موقعیت بخش کشاورزی هفت‌دهم درصد تولید ناخالص ملی و ۲۳ درصد اشتغال را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: در بخش کشاورزی فرصت‌ها و تهدیدهایی داریم که باید در برنامه توسعه موردتوجه قرار گیرد و امکان بهره‌وری از آب در مازندران ازجمله مزیت‌هاست و وجود بهره‌برداران و علاقه‌مندان، مراکز دانشگاهی و ان جی اوهای دانش‌بنیان از دیگر فرصت‌هاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به تهدیدهای فراروی اشاره کرد و گفت: تغییر کاربری، تخریب و فرسایش منابع طبیعی، کمبود منابع تسهیلاتی و سرمایه‌گذاری، کمبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل و کاهش شدید ذخیره‌های آبی ازجمله تهدیدهاست.

کد خبر 3022345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha