۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۸:۳۸
کد خبر: 82341100
T T
۰ نفر

برداشت ميوه بكرايي در ارم دشتستان آغاز شد

۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۸:۳۸
کد خبر: 82341100
برداشت ميوه بكرايي در ارم دشتستان آغاز شد

بوشهر- ايرنا- مسئول مركز ترويج جهاد كشاورزي بخش ارم دشتستان گفت: برداشت ميوه كمياب و مفيد بكرايي در باغهاي ارم دشتستان آغاز شد.

محمود مهردوست روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا، افزود: بكرايي نوعي از مركبات بسيار مفيد و كمياب است كه بطور پراكنده در برخي از روستاهاي بخش ارم توليد مي شود.
وي اضافه كرد: توليد سالانه اين ميوه در بخش ارم پنج تن است و در ماههاي آذر و دي در بازارهاي استان بوشهر و مقداري نيز شهرستان كازرون استان فارس به فروش مي رسد.
مهردوست ادامه داد: بكرايي در گذشته در سطح 15هكتار از باغهاي اين بخش توليد مي شد اما چندسالي است كه به علت خشكسالي هاي مداوم و امراض گياهي آمار آن بسيار كاهش يافته است.
مسئول مركز ترويج جهاد كشاورزي بخش ارم دشتستان گفت: با توجه به مفيد بودن اين نوع ميوه توسعه علمي آن در اين بخش به لحاظ قابليت آب و هوايي و خاكي منطقه ضرورت دارد.
مهردوست در باره خواص اين ميوه اظهار كرد: اين گياه براي فشارخون، قندخون و كليه مفيد است و خاصيت ضد سرطاني دارد.
بخشدار ارم گفت: اين بخش يكي از قطب هاي كشاورزي استان بوشهر و شهرستان دشتستان است كه داراي 17هزار و 700 هكتار اراضي كشاورزي است.
محمد مهدي مشايخي افزود: 16هزار و 200هكتار اراضي زراعي و يكهزار و 500هكتار اراضي باغي است كه 500 هكتار مركبات و يكهزار هكتار نخيلات است.
وي اظهاركرد: عمده نخيلات كشت شده از نوع زاهدي و كبكاب و مركبات نيز شامل ليموترش، نارنج، انجير، نارنگي، انار، پرتقال و بكرايي است.
مشايخي گفت: در سطح چهارهزار و 500 هكتار اراضي زراعي آبي گندم، جو و صيفي بويژه گوجه فرنگي خارج از فصل كشت مي شود و در اراضي زراعي ديم هم گندم و جو بدست مي آيد.
بخشدار ارم اضافه كرد: مشكل اصلي كشاورزان اين بخش بازاريابي و فروش محصولات است كه بدلايلي چون بعد مسافت به اجبار محصولات خود را با قيمتي پايين به دلالان بفروش برسانند.
مشايخي بيان كرد: در اين زمينه با نماينده دشتستان در مجلس شوراي اسلامي پيگيري هايي صورت گرفته كه با همكاري مسئولان شرايط مناسبي براي عرضه محصولات كشاورزان منطقه فراهم مي شود.
7213/6043** خبرنگار: سيده حليمه حسيني ** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

سرخط اخبار استان‌ها