۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۰

۵۳۰ واحد صنعتی در بخش کشاورزی فارس فعال است

۵۳۰ واحد صنعتی در بخش کشاورزی فارس فعال است

شیراز – رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از فعالیت ۵۳۰ واحد صنعتی با سرمایه بالغ بر ۴۵۱ میلیارد تومان در فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی قاسمی بعد از ظهر سه شنبه در اولین جلسه شورای صنعت و معدن استان فارس، گفت: صنعت و کشاورزی مکمل یکدیگر هستند که در این راستا خوشبختانه فعالیت های بسیار مناسبی در استان فارس انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۳۰ واحد صنعتی در بخش کشاورزی فارس با سرمایه گذاری ۴۵۱ میلیارد تومان فعالیت می کنند که اشتغال ۷ هزار نفری را به همراه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۳ سرمایه گذاری جدید انجام شده است، گفت: ظرفیت کل واحد های صنعتی در بخش کشاورزی استان فارس ۲.۷ میلیون تن است.

قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۶۳ جواز صادر شده که با راه اندازی این مجموعه ها بسیاری از مشکلات یخش کشاورزی در بحث صنعت برطرف می شود.

وی با اشاره به وضعیت صادرات کشاورزی نیز یادآور شد: در سال گذشته ۳۵ میلیون دلار صادرات بخش کشاورزی بوده که به طور حتم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده شاهد افزایش صادرات در سال جاری خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه فناوری های تولید در بخش کشاورزی نقش مهمی ایفا می کند، گفت: فرآوری تولیدات کشاورزی مکمل بسیار مهم افزایش و توسعه کشاورزی است که در این راستا برنامه ریزی های مناسبی در استان فارس انجام شده است.

کد خبر 3680225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha