آبمیوه‌های «الخلیج» غیرمجاز هستند/ عوارض آمپول ویتامین B۱۲! / ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه

12:06 - 18 تير 1396
کد خبر: ۳۲۶۹۱۰
آبمیوه‌های «الخلیج» غیرمجاز هستند، عوارض آمپول ویتامین B۱۲!، ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه و ... را در بسته سلامت امروز بخوانید.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، آبمیوه‌های «الخلیج» غیرمجاز هستند، عوارض آمپول ویتامین B۱۲!، ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه و ... را در بسته سلامت امروز بخوانید.
 
والدین بخوانند؛ بیماری ساده‌ای که باعث مرگ کودکان می‌شود
 
تسنیم: بیماری اسهال یکی از علل اصلی مرگ و میر کودکان در سراسر جهان است، از دست دادن مایع روده‌ای ناشی از اسهال که ممکن است کم آبی شدید با علایمی مانند خشکی دهان، افزایش تشنگی، عدم اشک هنگام گریه کردن، چشم‌های فرو رفته، کاهش در ادرار کردن (بیشتر از ۶ ساعت از آخرین ادرار گذشته باشد)، عدم تعادل الکترولیت‌ها و شوک و حتی در موارد شدید مرگ، به دنبال داشته باشد؛ بنابراین تأمین آب و الکترولیت از طریق پودر او آر اس (ORS) نقش حیاتی دارد همچنین باید به این نکته دقت کرد، مایعاتی مانند چای، نوشیدنی‌های انرژی زا و نوشابه به علت غلظت سدیم نامناسب ممکن است در کودکان باعث بدتر شدن وضعیت بیماری شود. همچنین بیمار باید از خوردن مواد غذایی با محتوای چربی زیاد و فرآورده‌های لبنی (به جز ماست) پرهیز کند و در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند باید تعداد دفعات شیردهی افزایش پیدا کند. از طرفی موادی مانند سیب زمینی، برنج، گندم و حبوبات می‌توانند در بهبود بیماری کمک کننده باشند. مطالعات نشان می‌دهد مکمل روی می‌تواند شدت و مدت اسهال را کاهش دهد و همچنین از تکرار مجدد بیماری تا چند ماه جلوگیری کند، بر این اساس سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند، کودکان زیر ۶ ماه روزانه ۱۰ میلی گرم و کودکان ۶ ماه تا ۵ سال روزانه ۲۰ میلی گرم به مدت ۱۰ روز از مکمل زینک استفاده کنند. در صورت وجود بیماری‌های زمینه‌ای باید با پزشک مشورت شود.
 
آبمیوه‌های «الخلیج» غیرمجاز هستند/ عوارض آمپول ویتامین B۱۲! / ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه 
 
عواقب خطرناک مسواک نزدن
 
همشهری: به‌دلیل کمتر ترشح کردن بزاق دهان در زمان خواب شبانه، میکروب‌های لثه و دندان بیشترین فرصت را برای شیوع پوسیدگی دندان‌ها به‌دست می‌آورند. فارغ از بوی بد و خرابی دندان‌ها، آلودگی‌های موجود باعث آبسه دندان و تخریب بافت لثه می‌شود. آبسه دندانی، وضعیتی است که به‌دنبال عفونت دندانی و درگیر شدن مغز دندان یا پالپ دندان به‌وجود می‌آید. در این شرایط میکرو‌ارگانیسم‌های درون دهان باعث ایجاد عفونت اطراف ریشه می‌شوند. میکروارگانیسم‌های بی‌هوازی استخوان فک را تخریب می‌کنند و در نتیجه دندان در دهان لق و از فک جدا می‌شود. تن‌ها راه پیشگیری از این بیماری مسواک زدن روزانه و رعایت بهداشت دهان است. همچنین تحقیقات زیادی بر ارتباط بیماری لثه با زایمان زودرس تأکید کرده است. باکتری‌های بیماری‌زا درون دهان زن باردار می‌توانند به جفت یا مایع آمنیوتیک وارد شوند و احتمالا با افزایش میزان عوامل زیست‌شناختی القا‌کننده زایمان، باعث زایمان زودرس شوند. زنان بارداری که دچار بیماری پریودنتال هستند، ممکن است تا ۷ برابر با احتمال بیشتر نوزادی به دنیا آورند که زودرس، با وزن کم و یا نارس باشد. درمان بیماری‌های بافت‌های اطراف دندانی (پریودنتال) در جریان بارداری ممکن است دیگر بیش از حد دیر شده باشد، زیرا عفونت ممکن است از قبل در بدن زن منتشر شده باشد. به همین علت است که داشتن سلامت دهان و دندان و ارزیابی دندانپزشکی پیش از باردارشدن ضروری است. رعایت بهداشت دهان و دندان به بهبود بیماری‌های تنفسی کمک می‌کند.
 
آبمیوه‌های «الخلیج» غیرمجاز هستند/ عوارض آمپول ویتامین B۱۲! / ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه 
 
 نشانه ها‌یی که از ابتلا به مشکلات کلیوی خبر می‌دهند!
 
آوای سلامت: علائم و نشانه‌های ابتلا به مشکلات کلیوی شاید آنقدر جزئی و کم اهمیت به نظر برسند که افراد چندین سال با آن‌ها زندگی کنند و حتی شکایتی هم نداشته باشند. اما همین مشکلات کوچک، می‌توانند به نارسایی کلیوی منجر شوند. تغییرات در ادرار، تورم و اختلال در عملکرد کلیه ها، خستگی، تهوع و استفراغ، تنگی نفس و احساس سرما از نشانه‌های مشکلات کلیوی است. به یاد داشته باشید، برای آگاهی از جزئیات بروز هر نشانه، باید به پزشک مراجعه کنید. در اغلب موارد آزمایش خون و ادرار نیز توسط پزشک برای تان تجویز می‌شود.
 
آبمیوه‌های «الخلیج» غیرمجاز هستند/ عوارض آمپول ویتامین B۱۲! / ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه 
 
 ۱۳ راه برای مصرف بیشتر سبزیجات
 
تبیان: مصرف سبزیجات در رژیم غذایی بسیار مهم و ضروری است. سبزیجات از نظر مواد خوراکی و آنتی‌اکسیدان‌ها غنی هستند و همین ویژگی است که شما را سالم نگه می‌دارد و به شما توان مبارزه با بیماری‌ها را می‌دهد. به علاوه، با توجه به کالری اندکی که در سبزیجات وجود دارد، آن‌ها را برای کنترل وزن مناسب می‌کند.

 ۱ -     سوپ‌های مختلف سبزیجات بپزید.
 ۲ -     نودل سبزیجات را تجربه کنید.
 ۳ -    افزودن سبزیجات به سس‌ها
 ۴ -     پیتزای سبزیجات مانند پیتزای گل کلم بپزید
 ۵ -     اسموتی های‌تر و تازه را فراموش نکنید
 ۶ -    به کاسرول تان سبزیجات اضافه کنید
 ۷ -     املت سبزیجات خوشمزه و مقوی را به سر سفره بیاورید
 ۸ -    سبزیجات کبابی، راه‌کاری نو، امتحان کنید
 ۹ -     از برگر سبزیجات لذت ببرید
 ۱۰ -     به سالاد تن ماهی تان سبزی اضافه کنید
 ۱۱ -     فلفل شکم پر درست کنید

 ۱۲ -    سبزیجات را به همراه گوشت چرخ کنید

 ۱۳ -     به برنجتان، سبزی اضافه کنید
 
 آبمیوه‌های «الخلیج» غیرمجاز هستند/ عوارض آمپول ویتامین B۱۲! / ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه
 
تپش قلبتان را فوری درمان کنید
 
باشگاه خبرنگاران: اگر هنگام استراحت ضربان قلب بالا برود، قلب خون را به بدن پمپاژ می‌کند، اما خون پمپاژ شده حاوی اکسیژن نیست که این وضعیت مرگبار است. بسیاری از مردم در سراسر جهان از تاکی‌کاردی یا تند تپشی رنج می‌برند، در این حالت ضربان قلب در حالت استراحت بیش از حد طبیعی است. به طور کلی، ضربان قلب بیش از ۱۰۰ بزرگسالان تاکی کاردی اطلاق می‌شود که به دلیل فعالیت بدنی شدید یا مشکلات پالس‌های الکتریکی قلب رخ می‌دهد. اگر هنگام استراحت ضربان قلب بالا برود، قلب خون را به بدن پمپاژ می‌کند، اما خون پمپاژ شده حاوی اکسیژن نیست که این وضعیت می‌تواند چندین مشکل در بدن ایجاد کرده و حتی مرگبار باشد. تپش قلب بالا همچنین می‌تواند از مصرف بیش از حد قهوه یا الکل، گردش خون ضعیف، مشکلات روحی و روانی و فشارخون بالا بروز کند. تاکیکاردی در همه سنین دیده می‌شود و بستگی به جنسیت ندارد، اما در صورت مراجعه به پزشک قابل درمان است. آب سرد را در یک ظرف بزرگ ریخته و سپس روی یک صندلی بنشینید و نفس عمیق بکشید و صورت خود را در آب فرو کنید امامراقب باشید آب وارد گوشتان نشود و تا زمانی که ننفستان بند نیامده سرتان را در داخل آب نگه دارید، پس از اینکه صورتتان را از آب خارج کردید نفس عمیق بکشید، این کار مغز و اعصاب مربوط به ضربان قلب را تحریک می‌کند که در نتیجه آن ضربان قلب شما تنظیم شده و به حالت طبیعی باز می‌گردد. این روش بسیار آسان است که هر زمان با تند تپشی قلب مواجه شدید می‌توانید آن را به کار ببرید، در این روش نفس عمیق بکشید تا ریه‌های شما به آرامی از هوا پر شود، این تکنیک بدن شما را به حالت استراحت برده و ضربان قلبتان را کاهش داده و در مقابله با تاکی کاردی بسیار موثر است.
 
آبمیوه‌های «الخلیج» غیرمجاز هستند/ عوارض آمپول ویتامین B۱۲! / ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه 
 
توصیه محققان؛ فواید شگفت انگیز مصرف بلوبری
 
مهر: میوه بلوبری می‌تواند عملکرد شناختی مغز را تقویت کرده و حافظه را بهبود بخشد. این میوه غنی از ویتامین‌های است که به خاطر میزان بالای آنتی اکسیدان بخصوص فلاونوئیدها، سلامت مغز را تقویت می‌کند. مصرف روزانه بلوبری موجب کاهش روند اختلالات حافظه و هماهنگی حرکتی که معمولا با افزایش سن مرتبط است، می‌شود. این میوه دارای فواید متعددی برای مغز است که در ادامه اشاره می‌شود. در مطالعه اخیر محققان دریافتند افراد مسن سالم (۶۵ تا ۷۷ سال) که ۳۰ میلی لیتر آب بلوبری (معادل ۲۳۰ گرم میوه) نوشیده بودند، افزایش قابل توجهی در فعالیت مغز، جریان خون و حتی حافظه شان در مقایسه با گروه دارونما مشاهده شد. به نظر می‌رسد فلاونوئید‌ها عامل مهمی در ایجاد این تاثیرات هستند که ریسک زوال عقل را کاهش می‌دهند. آنتی اکسیدان‌های موجود در بلوبری دارای فواید واقعی در بهبود حافظه و عملکرد شناختی در افراد سالمند هستند که احتمالا از بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کنند. مطالعه سال ۲۰۱۶ نشان داد بلوبری درمان موثری برای بیمارانی بود که دارای علائم اختلال روانی بودند. میوه‌های توتی نظیر بلوبری از طریق ترکیباتی که از سلول‌های مغز در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، سلامت مغز را حفظ می‌کنند. طبق نتایج یک مطالعه، میوه بلوبری با تغییر در شیوه ارتباط نورون‌ها در مغز، مانع از التهاب مغز می‌شود که در آسیب نورونی و بهبود کنترل و شناخت حرکتی نقش دارد. افزودن بلوبری به رژیم غذایی می‌تواند موجب افزایش میزان تولید سلول‌های مغز در هیپوکامپ، منطقه مسئول حافظه در مغز، شود. در مطالعه سال ۲۰۰۲ به موش‌های مسن مکمل بلوبری معادل یک فنجان بلوبری در انسان به مدت ۲ ماه داده شد. در این موش‌ها بهبود عملکرد حافظه از طریق هیپوکامپ مشاهده شد.
 
آبمیوه‌های «الخلیج» غیرمجاز هستند/ عوارض آمپول ویتامین B۱۲! / ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه 

آمپول ویتامین B۱۲ چه فوائد و عوارضی دارد؟
 
ایسنا: کمبود این ویتامین اصلی در بدن می‌تواند مجموعه‌ای از مشکلات جسمی از خستگی گرفته تا تغییرات عصب‌شناختی دائمی را متوجه فرد کند. ویتامین B۱۲ که محلول در آب است نقش مهمی در بسیاری از عملکردهای بدن همچون ترکیب DNA، تولید انرژی، سلامت سلول عصبی، تشکیل گلبول قرمز و عملکرد عصب شناختی دارد. این ویتامین در بسیاری از منابع خوراکی به خصوص حیوانی وجود دارد که به مولکول‌های پروتئین در خوراکی‌ها متصل است. ویتامین B. ۱۲ هنگام هضم غذا از پروتئین جدا شده و در جریان خون جذب می‌شود. برای جدا شدن این ویتامین از پروتئین نیاز به وجود مقدار کافی اسید معده و ماده‌ای به نام فاکتور داخلی است که جذب آن را به انجام رساند. مصرف روزانه ویتامین B. ۱۲ برای مردان و زنان بالای ۱۴ سال ۲. ۴ میکروگرم است. این ویتامین علاوه بر آنکه از منابع غذایی تامین می‌شود می‌توان آن را از نوع دست‌سازش موسوم به "سیانوکبالامین" تامین کرد. آمپول ویتامین B. ۱۲ حاوی سطح بالایی از سیانوکبالامین است که تزریق آن به سرعت سطح ویتامین را در افرادی که کمبود دارند بالا می‌برد. به ندرت افراد دچار کمبود ویتامین B. ۱۲ می‌شوند هر چند برخی افراد بیشتر احتمال دارد با این مشکل مواجه شوند. توصیه می‌شود افرادی که دارای علائم کمبود ویتامین B. ۱۲ یا کم خونی ناشی از کمبود این ویتامین هستند به پزشک مراجعه کنند. از علائم کمبود ویتامین B. ۱۲ می‌توان به مواردی، چون کاهش عملکرد شناختی، خستگی، خواب آلودگی، یبوست، احساس ضعف، افسردگی، سردرد، عدم توانایی در حفظ تعادل، ورم کردن زبان، زخم‌های دهان و تغییرات در دید اشاره کرد. همچنین دلایل متعددی برای تزریق آمپول ویتامین B. ۱۲ وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها رفع مشکلات و خطرات مرتبط با کمبود ویتامین B. ۱۲ مانند بیماری قلبی، اختلالات عصب شناختی و برخی مشکلات دیگر است. همچنین دریافت ویتامین B. ۱۲ به روش تزریق، باعث می‌شود این ویتامین به طور مستقیم جذب جریان خون شود. اگرچه محدودیت چندانی برای مصرف ویتامین B. ۱۲ وجود ندارد، زیرا خطر مسمومیت یا اوردوز بسیار پایین است با این حال تزریق آمپول این ویتامین می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد که شامل احساس درد، قرمزی و خارش در محل تزریق، اسهال خفیف و احساس ورم در بدن می‌شود.
 
آبمیوه‌های «الخلیج» غیرمجاز هستند/ عوارض آمپول ویتامین B۱۲! / ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه 
 
آبمیوه‌های «الخلیج» غیرمجاز هستند/ آب معدنی‌های نجومی جمع آوری شدند
 
جام جم: به تازگی آبمیوه‌هایی با نام «الخلیج» در بازار کشور دیده شده‌اند باید تاکید شود که سازمان غذا و دارو در رابطه با آبمیوه‌هایی با نام‌های عربی هیچ مجوزی را صادر نکرده است و تمامی آن‌ها به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد بازار کشور شده‌اند، همچنین این سازمان سلامت این دسته از آبمیوه‌ها را تایید نمی‌کند. آب معدنی‌های گران قیمتی که اخیرا در سوپرمارکت‌های شمال شهر به مردم عرضه می‌شدند نیز مجوزی برای توزیع از سوی سازمان غذا و دارو دریافت نکرده بودند. البته بازرسان غذا و دارو در نظارت‌های مکرر و به کمک نیروی انتظامی به مغازه‌هایی که این دسته از محصولات قاچاق را با هزینه‌های گزاف به فروش می‌رساندند، مراجعه کردند و تمامی کالاهای بدون مجوز سازمان را جمع آوری و مصادره کردند. متاسفانه در برخی از فروشگاه‌ها محصولات قاچاقی هستند که با هزینه‌های بالا به فروش می‌رسند لذا سازمان غذا و دارو از مسئولین و مدیران این دسته از فروشگاه‌ها درخواست می‌کند اگر می‌خواهند محصولی را عرضه کنند مجوزهای وارد کننده آن کالا را با دقت ملاحظه کرده و سپس اقدام به فروش آن محصول کنند. این مسئله و ناآگاهی برخی از این فروشندگان برای سازمان غذا و دارو و سازمان بهداشت محیط دردسرساز شده است. هیچ یک از آب معدنی‌هایی با نام و برند خارجی که در برخی مغازه به صورت غیر قانونی به فروش می‌رسد مجوز نداشته و سازمان غذا و دارو سلامت این محصولات را تایید نمی‌کند. اما ناگفته نماند سازمان غذا و دارو تن‌ها به یک آب معدنی خارجی مجوز داده بود که آن هم تن‌ها در هتل‌های بزرگ و برای مهمانان خارجی عرضه می‌شد و مجوز فروش عام نداشت. برخی از متخلفان از این موضوع سوءاستفاده کردند و فروش این دسته از آب معدنی‌های دارای مجوز را به مغازه‌های سطح شهر کشانده‌اند که البته همان طور که گفته شد به کمک بازرسان غذا و دارو و نیروی انتظامی تمامی کالا‌ها جمع آوری شده و مجوز آن هم لغو شد.
 
آبمیوه‌های «الخلیج» غیرمجاز هستند/ عوارض آمپول ویتامین B۱۲! / ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه 
 
ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه
 
سیر و پیاز: این دو ماده، حامی قلب و سیستم ایمنی هستند. سیر حاوی بیش از ۷۰ فیتوکمیکال است که پایین آورنده فشار خون است و از سرطان روده بزرگ، تخمدان و سایر سرطان‌ها پیشگیری می‌کند. پیاز سرشار از کوئرستین ـ. نوعی فلانوئید و آنتی‌اکسیدان ـ. است که با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند. پیاز همچنین از ایجاد لخته خونی جلوگیری و سلامت خون را تقویت می‌کند.
 
لوبیاها: ایزوفلاون فراوان موجود در لوبیا‌ها سلامت پروستات و استخوان‌ها را تقویت و از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند و می‌تواند علائم یائسگی را کاهش دهد. همچنین حاوی پروتئین فراوان هستند و چربی کمی دارند.
 
زردچوبه: شامل ترکیبات زیست فعال کورکومینوئید و قدرتمندترین آن‌ها کورکومین است. کورکومین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با بیماری‌ها مقابله می‌کند و خاصیت ضدالتهابی آن، دردهای بدنی را کاهش می‌دهد. افزون بر این ثابت شده، زردچوبه عملکرد مغز را تقویت می‌کند و می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی و انواع سرطان‌ها را کاهش دهد. براساس مطالعات جدید، زردچوبه حتی با اضطراب و افسردگی مقابله می‌کند.
 
خانواده نعنا: این خانواده که شامل پونه کوهی، ریحان، رزماری، آویشن و نعناست با کمک به روند هضم، از سوء‌هاضمه و تهوع جلوگیری می‌کند و درد (بویژه سردرد و دردهای آرتروز) را تسکین می‌دهد. مقابله با خستگی و اختلالات تنفسی، برطرف کردن سرفه و اخلاط و کاهش افسردگی از خواص دیگر این خانواده است.
 
دارچین: قند و فشارخون را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های دارچین، حسگرهای انسولین را در سلول‌ها فعال و با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند. دارچین خواص ضدالتهابی دارد و ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. این ماده همچنین باکتری‌ای کولای (E coli) را که در برخی غذا‌ها رشد می‌کند، از بین می‌برد.
 
زنجبیل: یک ضدالتهاب بالقوه است که می‌تواند به تسکین درد کمک کند و در کاهش کلسترول و فشارخون نقش داشته باشد. تقویت سیستم ایمنی و مقابله با ویروس‌هایی مثل ویروس آنفلوآنزا از دیگر کارکردهای زنجبیل است.

آبمیوه‌های «الخلیج» غیرمجاز هستند/ عوارض آمپول ویتامین B۱۲! / ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه 

نگهبانی از کلیه‌ها در فصل گرما
 
ایرنا: کلیه اندامی لوبیا شکل و تقریبا به اندازه مشت بسته انسان است و درست زیر قفسه سینه قرار دارد. عملکرد کلیه به زبان ساده، دفع زباله‌های بدن است. این عضو روزانه حدود ۲۰۰ لیتر خون تصفیه می‌کند و از آن حدود ۲ لیتر آب اضافی و مواد زاید غربال می‌کند که از طریق مجاری ادارای دفع می‌شود. تنظیم فشار خون، تعادل الکترولیتی و تولید سلول‌های قرمز خون (به طور غیر مستقیم با ترشح یک نوع پروتئین خاص به نام اریتروپویتین) به عهده کلیه هاست. چنانچه کلیه‌ها یک روز وظایف خود را به درستی انجام ندهند، عملکرد اکثر ارگان‌های بدن، به ویژه قلب مختل می‌شود. احتمال بروز بیماری‌های کلیه و به ویژه سنگ کلیه در تابستان بیشتر است؛ زیرا افزایش دما منجر به کم آبی بدن و رسوب مواد معدنی از جمله کلسیم در کلیه‌ها می‌شود. سنگ کلیه زمانی تولید می‌شود که تعادل آب، نمک و مواد معدنی در ادرار از بین برود. چگونگی تغییر این تعادل نیز مهمترین عامل در تعیین جنس سنگ است. علاوه بر کم آبی بدن، بیماری‌های التهابی روده، نقرس، پرکاری غدد پاراتیروئید و عفونت ادراری نیز می‌تواند منجر به تولید سنگ در کلیه شود. با توجه به افزایش دمای جهانی، تعداد بیماران مبتلا به سنگ کلیه طی سه دهه اخیر افزایش چشمگیری داشته است. هیدراته کردن بدن (آبرسانی) یکی از مهمترین روش‌های جلوگیری از بروز سنگ کلیه است. علاوه بر سنگ کلیه، بیماری‌های مزمن کلیه نیز همواره در کمین هستند. بر اساس گزارش بنیاد ملی کلیه آمریکا (NKF)، از هر سه آمریکایی بالای ۳۰ سال، یک نفر در معرض بیماری مزمن کلیه قرار دارد. بر اساس پیش بینی این بنیاد، تا سال ۲۰۳۰ میلادی، حدود ۱۶. ۷ درصد از افراد بالای ۳۰ سال، به بیماری مزمن کلیه دچار می‌شوند. در این گزارش آمده است که احتمال بروز بیماری مزمن کلیه در گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال بیشتر است. در ادامه گزارش آمده است که حدود ۱۲. ۵ درصد از زنان، در معرض سرطان سینه قرار دارند؛ در حالیکه احتمال بروز دیابت در زنان و مردان حدود ۳۸ درصد است و همین آمار نشان می‌دهد که احتمال بروز بیماری‌های کلیوی تا چه اندازه زیاد است. افراد بالای ۶۰ سال، بیماران دیابتی، افراد با فشار خون بالا، افرادی با پیشینه بیماری‌های قلبی و سکته مغزی، سابقه خانوادگی بیماری‌های کلیوی، افراد سیگاری و افراد چاق بیشتر در معرض بیماری‌های کلیه و نارسایی کلیه قرار دارند. تهوع و استفراغ، کاهش میزان ادرار، تورم، به خصوص در ناحیه مچ پا و دور چشم، طعم نامطبوع در دهان و احساس بویی شبیه به ادرار در بازدم، خستگی مزمن، تنگی نفس، کاهش اشتها، مشاهده خون در ادرار، مشاهده کف در ادرار، ایجاد ضایعات پوستی و کاهش حافظه شایع‌ترین علایم نارسایی کلیه هستند. حفظ سلامت و مراقبت از کلیه‌ها دشوار نیست و به راحتی می‌توان با چند راهکار ساده سلامت کلیه‌ها را به ویژه در تابستان تضمین کرد.
 
تحرک کافی
اندازه‌گیری مرتب قند خون
کنترل فشار خون
مصرف غذای سالم
نوشیدن آب کافی
عدم استعمال دخانیات
کاهش وزن
عدم مصرف خودسرانه دارو
 
آبمیوه‌های «الخلیج» غیرمجاز هستند/ عوارض آمپول ویتامین B۱۲! / ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه 



: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *