۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82634576
T T
۰ نفر

آغاز برداشت فندق از باغ هاي آستارا

۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82634576
آغاز برداشت فندق از باغ هاي آستارا

آستارا - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي آستارا از آغاز برداشت فندق در 402 هكتار از باغ هاي اين شهرستان خبر داد.

ايرج شياركار روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : فندق در مناطق بالادست و روستاهاي حيران، چملر، ونه بين، مشند، آق مسجد و دگيرمانكشي آستارا كشت مي شود و برداشت آن در صورت مساعد بودن شرايط جوي تا اوايل مهر ماه ادامه خواهد داشت.
وي افزود: پيش بيني مي شود 400 تن فندق برداشت شود و 140 بهره بردار آن حدود 6 ميليارد ريال درآمد خواهند داشت.
فندق به دليل داشتن تركيبات چربي، پروتئين، كربوهيدرات، ويتامين اي، مواد معدني، فيبرهاي رژيمي و آنتي اكسيدان در ميان دانه هاي خشك از نظر مواد مغذي و سلامتي از جايگاه خاصي برخوردار است و در شهرهاي رودسر، املش، سياهكل، تالش، رودبار و آستاراي استان گيلان استحصال مي شود.
** هفت هزار و 500 هكتار شاليزار در آستارا
مدير جهاد كشاورزي آستارا گفت: اواخر مرداد ماه بهترين زمان برداشت برنج است و با توجه به احتمال تغيير وضعيت جوي در شهريور ماه، كشاورزان محصول برنج خود را تا پايان مرداد ماه برداشت كنند.
وي اضافه كرد: حدود 70 درصد محصول از سه هزار و 200 هكتار مزارع برنج آستارا برداشت شده و بارش 16 ميليمتر باران در روز گذشته، خسارتي به مزارع برنج آستارا وارد نكرده است.
وسعت اراضي زير كشت در آستارا هفت هزار و 500 هكتار است و سه هزار و 200 هكتار آن به كاشت انواع برنج اختصاص مي يابد و ساليانه بيش از 15هزار تن شلتوك و 10 هزار تن برنج توليد مي شود.
آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان قرار دارد.
خبرنگار: هدايتي**انتشار دهنده : بابايي
7105 / 7124 /6030

سرخط اخبار استان‌ها