۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82863524
T T
۰ نفر
12 اكيپ بر فعاليت مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي كلاله نظارت دارند

گنبدكاووس - ايرنا - رئيس شبكه بهداشت ودرمان كلاله گفت: در ايام تعطيلات نوروزي 12 اكيپ بهداشتي، درماني و محيط زيستي به صورت مداوم بر فعاليت مراكز تهيه، توزيع و عرضه مواد غذايي و اماكن عمومي از قبيل زيارتگاه ها، تفرجگاه ها و آرايشگاه ها نظارت دارند.

دكتر مهيار كلوي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه فعاليت اين اكيپ ها از 15 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردين 97 ادامه دارد، از برخورد جدي بازرسين و كارشناسان كميته بهداشت ودرمان و محيط زيست ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي اين شهرستان با هرگونه تخلف در توليد، توزيع و عرضه مواد غذايي وارائه خدمات دراماكن عمومي خبر داد.
وي با بيان اينكه شهروندان و گردشگران با مشاهده هر گونه تخلف بهداشتي، درماني و محيط زيستي مي توانند با شماره تلفن 017352172 و يا سامانه 190 تماس حاصل نمايند، افزود: كارشناسان كميته بهداشت، درمان و محيط زيست آماده رسيدگي به شكايات در اسرع وقت هستند.
كارشناس مسئول بهداشت محيط و حرفه‌اي شبكه بهداشت و درمان و مسئول كميته بهداشت، درمان و محيط زيست ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي شهرستان كلاله نيز اعلام كرد: اين اكيپ‌ها به صورت مداوم از ساعت 8 صبح تا 8 شب فعاليت داشته از مراكز و اماكن مورد نظر بازديد مي كنند.
شمس الدين كُر ادامه داد: بازرسين كميته بهداشت در شهركلاله 2 تيم ، در شهر فراغي يك تيم و 9 تيم در روستاهاي اين شهرستان 1 هزارو 425 مورد اماكن خدماتي تفريحي و مراكز تهيه ، توزيع و عرضه مواد غذايي را مورد بازديد و ارزيابي قرار مي دهند.
وي افزود: از آغاز فعاليت اكيپ هاي بهداشتي ، درماني و محيط زيستي شهرستان كلاله تاكنون 550 مكان مورد بازديد قرار گرفته و هشت نفر به عنوان متخلف به مراجع قضايي معرفي شده اند.
وي خاطرنشان كرد: در مدت ياد شده يك تن نمك غيرمجاز از مراكز عرضه بخصوص نانوايي ها كشف و با طي مراحل قانوني براي بهره‌برداري درطرح هاي راهداري، در اختيار اداره مربوطه قرار گرفته است.
كر گفت : از آغاز فعاليت گشت هاي نوروزي كميته بهداشت ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي شهرستان كلاله تاكنون بيش از 426 كيلوگرم انواع مواد غذايي از جمله شيريني جات، شكلات و آجيل غيرمجاز و تاريخ مصرف گذشته كشف و ضبط شده است.
شهرستان كلاله با افزون بر130 هزار نفر جمعيت در شرق استان گلستان واقع است.
7478/1860

سرخط اخبار استان‌ها