15هزاركیلوگرم مواد غذایی فاسد در حوزه تحت پوشش این دانشكده معدوم شد

زاهدان- ایرنا- رئیس دانشكده علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: 15 هزار و 849 كیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد همزمان با ماه مبارك رمضان در حوزه تحت پوشش این دانشكده جمع آوری و معدوم شد.

دكتر ایرج ضاربان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: كارشناسان بهداشت محیط این دانشكده در این مدت 22 هزار و 427 مورد بازدید از مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام دادند كه منجر به معدوم سازی 15 هزار و 849 كیلوگرم مواد غذایی فاسد شد.
وی ادامه داد: همچنین 49 متخلف در این مدت به مقامات قضایی معرفی و 15 مكان غیر بهداشتی نیز پلمپ شد.
رئیس دانشكده علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: تامین سلامت غذایی و حفظ سلامت شهروندان در تمام ایام سال بدون تردید حاصل تلاش مضاعف كارشناسان بهداشت محیط است به طوری كه وضعیت بهداشت محیطی مراكز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در حوزه تحت پوشش این دانشكده به سطح مطلوب ارتقا یافته است.
دكتر ضاربان خاطر نشان كرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراكز تهیه و توزیع، امكان عمومی و غیره می توانند مراتب را به سامانه 190 اطلاع دهند تا در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده كه شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهك، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و كنارك زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیكشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشكده علوم پزشكی ایرانشهر قرار دارند.
دانشكده علوم پزشكی ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان به جمعیتی بیش از 750 هزار نفر در حوزه 77 هزار كیلومتر مربع شامل شهرستان های ایرانشهر، دلگان، سرباز، فنوج، قصرقند و نیكشهر خدمات رسانی می كند.
7316 /8005 /6081

سرخط اخبار استان‌ها