۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۱۹

فرماندار همدان:

کشاورزی همدان باید با منایع آبی محدود همراه شود

کشاورزی همدان باید با منایع آبی محدود همراه شود

همدان – فرماندار همدان بابیان اینکه کشاورزی همدان باید با منایع آبی محدود همراه شود، چراکه منابع آبی محدود است و با خشک‌سالی روبرو هستیم، گفت: کشاورز بدون کسب فنون لازم موفق نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تعالی ظهر سه‌شنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان همدان بابیان اینكه کشاورزی یکی از ارکان مهم در توسعه پایدار همه کشورهاست، اظهار داشت: اهمیت و نقش کشاورزی در توسعه اقتصادی کشورها انکارناپذیر است.

تعالی بابیان اینکه استان همدان دو و دودهم درصد سطح کشاورزی كشور را به خود اختصاص داده است، گفت: استان همدان چهار و چهاردهم درصد محصولات كشاورزی را تولید می‌کنند.

وی بابیان اینکه محصول کشاورزی نیاز اساسی و اولیه انسان‌ها است، گفت: كشاورزی موجب اشتغال و توسعه می‌شود و نقشی مهم و اساسی در توسعه دارد.

علی تعالی با اشاره به اینكه کشاورزی تأمین‌کننده حیات انسان‌ها است، ادامه داد: اگر مواد غذایی در دسترس نباشد انسان دچار مشکلات بسیاری می‌شود و به همین دلیل خداوند کشاورزی را مهم‌ترین عمل برای جامعه بشری قرار داده است.

فرماندار همدان با اشاره به اینكه امروز وضعیت کشاورزی با گذشته متفاوت است چراکه كشاورزی درگذشته فنی پیچیده نبود و زمین و آب فراوان کار کشاورزی را راحت کرده بود، گفت: کشاورز امروز باید تخصص داشته باشد چراکه منابع آبی محدود است و هرسال با خشک‌سالی پی‌درپی روبرو هستیم.

وی با تأکید بر اینكه امروز کشاورز نمی‌تواند بدون مطالعه و کسب فنون لازم برداشت و کیفیت مطلوبی در محصول داشته باشد، اظهار داشت: باید به سمتی برویم که كشور ازنظر تولید محصولات كشاورزی با لحاظ كیفیت و كمیت در منطقه حرف نخست را بزند.

تقاضای ایجاد گلخانه در سطح ۷۴ هکتار در شهرستان همدان

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز از تقاضای ایجاد گلخانه در سطح ۷۴ هکتار در شهرستان همدان خبر داد و افزود: در این ۷۴ هکتار یک طرح ۲۵ هکتاری به صورت خاص و مجتمع گلخانه ای در حال پیگیری است.

سیامک اکبری با تاکید بر اینکه به هر قیمت به دنبال تولید بالا نیستیم بلکه تولیدی مد نظر است که با حداقل منابع آبی ایجاد شود، افزود: یکی از اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی تشکیل کانون کشاورزان خبره است که تعدادی از کشاورزان تحت پوشش کشاورزان خبره قرار می گیرند.

وی یکی از راهکارها برای رسیدن به تولید بیشتر با استفاده از مصرف کم آب و صرفه جویی در آب را توسعه کشت های گلخانه ای دانست و ادامه داد: دستوری مبنی بر توسعه کشت های گلخانه ای ابلاغ و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و جلساتی نیز با کشاورزان برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه وقت آن رسیده که تغییر نگرش در کشاورزی و کشت کار داشته باشیم، بیان کرد: اعتبارات خوبی در خصوص کشت های گلخانه ای تخصیص داده شده است

.

کد خبر 3023315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha