کد خبر: ۹۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 24
شفا آنلاین>تغذیه>با استفاده از یک نوع سم می‌توان گوشت‌های فاسد را شبیه گوشت‌های تازه کرد و آن‌ گوشت را هفته‌ها در همین حالت نگه داشت که این اقدام غیرقانونی در بسیاری از کشورها است.
به گزارش شفا آنلاین، با استفاده از گاز کربن‌مونوکسید می‌تواند گوشت‌های فاسد را شبیه گوشت‌های تازه کرد. این در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا تایید کرده است که گوشت‌های فاسد سمی به عنوان گوشت‌های سالم و تازه به فروش رفته است و دلالان زیادی از این فروش آن ها به سود های کلانی رسیده اند.

این گوشت‌های دستکاری شده می‌توانند تا روزها و حتی هفته‌ها تازه و خوش‌بو باقی بمانند به طوری که تشخیص آن از گوشت سالم بسیار دشوار است.

بسیاری افراد نمی‌دانند که بیش از 70 درصد از گوشتی که در آمریکا و کانادا وجود دارد با گاز کربن‌مونوکسید دستکاری شده است و سلامت افراد را در خطر قرار داده است. طی این فرآیند، گوشت تازه‌تر به نظر می‌آید و با وجود اینکه سرشار از باکتری‌های مضری همچون کلستریدیوم بوتولینوم، سالمونلاو کمپیلوباکتر است بوی بسیار مطبوعی دارد.

پخت گوشت نمی‌تواند مشکلات سلامتی و سموم موجود در آن را از بین ببرد. در واقع حتی هنگام پخت گوشت‌های سالم همچنان برخی سموم در آن‌ها باقی می‌مانند که البته خطرناک نیستند اما گاز مونوکسید موجود در این گوشت‌های دستکاری‌شده می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

استفاده از این گاز برای تازه و خوش‌بو کردن این گوشت‌ها غیرقانونی است و سازمان غذا و داروی استفاده از آن را در بسیاری از کشورها به شدت منع کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: