۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵
کد خبر: 85472118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه بند کشاورزی در بردسکن خراسان رضوی سرریز شد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵
کد خبر: 85472118
سه بند کشاورزی در بردسکن خراسان رضوی سرریز شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل موجب آبگیری و سرریز شدن سه بند کشاورزی از نوع خاکی و "سنگ ملاتی" به نام های "ارغوان"، "نوبهار" و "کبودان" این شهرستان شد.

حمیدرضا اقبالی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان این اداره برای بررسی خسارت‌های احتمالی بارش تگرگ و سیل به مناطق دارای بارش شدید در شهرستان اعزام شده‌اند که پس از اعلام گزارش سطح خسارات و ارزش ریالی آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه سه مولفه "خشکسالی، تگرگ و سیل" تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی است و در صورت وارد شدن خسارت به مراتع بیمه شده، پس از تشکیل پرونده، صندوق بیمه نسبت به پرداخت غرامت آنها اقدام خواهد کرد.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسکن به ایرنا گفت: بر اثر بارش شدید تگرگ و جاری شدن سیل بین ۸۰ تا ۸۵ درصد از محصول انگور و پسته این شهرستان خسارت دیده است.

مهدی مسروری افزود: با برآورد اولیه‌ای که توسط کارشناسان صورت گرفته است بیش از هزار و ۳۰۰ هکتار از باغهای انگور و پسته شهرستان بردسکن دچار خسارت شده است که ارزش ریالی آن طی روزهای آینده برآورد و اعلام خواهد شد.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و سه شهر «بردسکن، شهرآباد و انابد» و ۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار، در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha