bato-adv

قیمت جدید کالا‌های اساسی در آستانه ماه رمضان

قیمت جدید کالا‌های اساسی در آستانه ماه رمضان
به گفته مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، مانور نظارتی رمضان و نوروز ۱۴۰۳ از اول اسفند ماه آغاز شده و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

قیمت جدید کالا‌های اساسی در آستانه ماه رمضان اعلام شد.

به گزارش مهر، بازرسی بازار کالا‌های اساسی با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و عید نوروز تشدید شده است. به گفته مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، مانور نظارتی رمضان و نوروز ۱۴۰۳ از اول اسفند ماه آغاز شده و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

همچنین با توجه به نیاز خانوار‌ها به خرما، حبوبات و شکر در ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی ویژه در سراسر کشور آغاز شده است.

افزایش تقاضا بازار گوشت مرغ سبب شد تا در ۳ ماهه پایان سال تعداد جوجه‌ریزی از حدود ۱۳۲ میلیون قطعه به بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه برسد. این امر در مدت حدود دو ماه منجر به تثبیت قیمت در بازار گوشت مرغ شد. تا هفته گذشته هر کیلو گرم گوشت مرغ ۷۸ هزار تومان بود و این عدد در این هفته ۸۵ هزار و ۸۰۰ تومان شده است.

دولت در بازار گوشت قرمز سعی دارد با واردات این کالا با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار دهد. در حال حاضر فاصله قیمتی گوشت قرمز زیاد بوده و از ۲۹۹ تا بیش از ۸۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

بازار حبوبات هم معمولاً در نیمه دوم سال افزایش قیمت زیادی دارد به طوری که لوبیا سفید در هفته پایانی شهریور ۸۳ هزار تومان در هر کیلو گرم به فروش می‌رسید و این عدد امروز در روز‌های پایانی اسفند به ۱۰۳ هزار تومان رسیده است. این افزایش قیمت در بار‌های جدید حبوبات بسته بندی هم اعمال شده به عنوان نمونه هر بسته لوبیا قرمز ۹۰۰ گرمی از ۱۰۹.۹۰۰ به ۱۱۸.۹۰۰ افزایش قیمت داشته است.

در جدول زیر قیمت برخی کالا‌های اساسی در بسته بندی فروشگاهی می‌آید (تمام قیمت‌ها به هزار تومان است):

قیمت جدید کالا‌های اساسی در آستانه ماه رمضان

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین