۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۱
کد خبر: 82687834
T T
۰ نفر
كلزا در هفت هكتار از زمين هاي زراعي بادرود نطنز كشت شد

كاشان- ايرنا- مسئول اداره توليدات گياهي و دامي جهاد كشاورزي نطنز گفت: هفت هكتار از زمين هاي زراعي منطقه بادرود نطنز به كشت كلزا اختصاص يافت.

به گزارش ايرنا، بهروز كيانوش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: عمليات كاشت از اواخر شهريورماه با دستگاه خطي كار و به صورت مكانيزه و با نظارت كارشناسان جهاد كشاورزي در مزرعه خيرآباد انجام شده است.
وي افزود: ميزان بذر كاشته شده براي هر هكتار 8 كيلوگرم و از رقم اكاپي است كه با رسيدگي خوب در مراحل داشت و برداشت پيش بيني مي شود حدود 15 تن دانه روغني كلزا در اين منطقه برداشت شود.
وي گفت: با توجه به سودآور بودن توليد كلزا و نياز كشور به تامين مواد اوليه توليد روغن خوراكي، مي توان با حمايت از كلزاكاران در قالب تسهيلات ويژه و نيز معرفي ارقام پرمحصول و زودرس، توليد اين محصول را در شهرستان افزايش داد.
كيانوش يادآوري كرد: گسترش كاشت كلزا به لحاظ تامين و توليد روغن و همچنين به علت نياز كم به آبياري مي تواند جايگاه خوبي در ميان كشاورزان به دست آورد.
كلزا (Brassica napus)، يكي از گياهان دانه‌روغني مهم در مناطق معتدله و داراي طيف وسيعي از سازگاري اقليمي است.
شهرستان نطنز داراي 12 هزار هكتار زمين كشاورزي است كه 7 هزار هكتار آن به زراعت و پنج هزار هكتار آن به باغ ها اختصاص دارد.
7430/6136 خبرنگار: رحمت الله كاملي بادي - انتشار دهنده : عمادي

سرخط اخبار استان‌ها