۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82785641
T T
۰ نفر
فاز يك طرح پاياب سد گيلارلو گرمي بزودي بهره برداري مي شود

اردبيل - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي گرمي مغان گفت: فاز يك طرح پاياب سد گيلارلو اين شهرستان تكميل شده و به زودي بهره برداري مي شود.

عظيم احمدي روز پنجشنبه افزود: در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و دستيابي به توليد بالا با حداقل آب مصرفي و استفاده بهينه از منابع آبي اين شهرستان توجه ويژه اي به اجراي پروژه هاي آب و خاك در اين شهرستان شده است.
وي اظهار كرد: از اين طرح هاي مهم مربوط به طرح پاياب سد گيلارلو است كه با اتمام فاز اول اين طرح بيش از 400 هكتار از اراضي ديم آن به شيوه هاي نوين آبياري باراني مجهز خواهد شد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان گرمي مغان گفت: فاز يك طرح پاياب گيلارلو در سطح 400 هكتار پيشرفت فيزيكي بالاي 95درصدي دارد و فاز 2 پاياب كه قرار است در سطح 230 هكتار اجرا شود با سرعت عمل و تلاش بي وقفه پيمانكار پيشرفت فيزيكي قابل توجهي داشته طوري كه عمليات اجرايي بيش از 140 هكتار از مجموع پروژه فاز 2 به اتمام رسيده و مابقي هم با جديت و سرعت كار قابل قبول و ملموس در حال اجرا مي باشد.
به گزارش ايرنا از جهاد كشاورزي اردبيل ، وي تشريح كرد: با اتمام كل طرح و پس از افتتاح پاياب تحول عظيمي در حوزه اشتغال و توليدات بخش كشاورزي قابل انتظار است و با تبديل شدن زمين هاي ديم به آبي ، الگوي كشت منطقه نيز اصلاح خواهد شد.
گرمي مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: عارف شيرزاد
6018/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها