خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان:

قزوین قطب تولید بذر قارچ در کشور شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۱۶۶

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سالیان اخیر، قزوین به قطب مهم کشور در تولید کمپوست و بذر (اسپان) قارچ تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبری اظهار کرد: با فعالیت هشت واحد در زمینه تولید کمپوست قارچ، در استان قزوین با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن کمپوست در این خصوص جزو سه استان برتر کشور قرار دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان افزود: این کمپوست ها از موادهایی همچون کاه،کلش،کود مرغی و سنگ گچ تهیه می شوند و با انجام فرایندهایی آماده سازی شده و  در واحدهای تولیدی برای کشت قارچ مورد استفاده قرار می گیرند.

اکبری همچنین از قزوین به عنوان یکی از مهم ترین تامین کنندگان اسپان یا همان بذر قارچ برای واحدهای تولیدکننده این محصول در کشور نام برد و  گفت: استان قزوین در زمینه تولید بذر قارچ نیز با بیش از چهار میلیون لیتر در سال جزو سه استان برتر کشور است.

او با اشاره به فعالیت 35 واحد پرورش و تولید قارچ در استان قزوین، گفت: سالانه حدود ۱۵ هزار تن قارچ خوراکی در استان قزوین به تولید می رسد که در صورت ترویج مصرف این محصول مغذی این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

این مسئول خاطرنشان کرد: قارچ از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و سرشار از املاح معدنی همچون آهن، فسفر و پتاسیم ویتامین های D و B بوده و مصرف آن باید در جامعه ترویج شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز