خبرگزاری کار ایران

جوابیه بانک‌مرکزی درباره خرید تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۷۱۰

بخش‌کشاورزی تأمین‌کننده کالاهای اساسی مانند گندم، برنج، روغن، جو و ... بوده که از نیازهای اولیه هر کشوری است. از این‌رو ضروری است از بخش یاد شده حمایت لازم صورت پذیرد.

به گزارش ایلنا، بانک مرکزی همه ساله برای حمایت از تولیدات بخش کشاورزی، کشاورزان و کمک به رفاه و رشد اقتصادی جامعه از تمام ظرفیت‌های سیستم بانکی برای تجهیز و هدایت منابع بانکی به سمت تولیدات بخش مذکور استفاده کرده و تسهیلاتی را برای انجام خرید‌های تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی اختیار دستگاههای ذی‌ربط قرار می‌دهد.

بانک مرکزی به همراه بانک‌های عامل مساعی خود را معطوف حمایت از بخش کشاورزی و تأمین نقدینگی خرید گندم و سایر محصولات کشاورزی کرده است. ثمره‌ی این حمایت جشن خودکفایی گندم و حتی تولید بیش از نیاز کشور است. شبکه بانکی در مواقعی که دولت محترم با کمبود منابع مالی مواجه شده با تمام جدیت موضوع را پیگیری کردده و به‌عنوان یک یاور همیشه در کنار دولت بوده است.

در این راستا سال‌های ۱۳۹۳ الی ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد‌تومان(مبلغ ۱۲۲.۰۰۰ میلیارد‌ ریال) تسهیلات بانکی و همچنین مجوز حدود ۳ هزار میلیارد تومان(۲۹.۰۰۰ میلیارد ریال) اوراق مرابحه برای خرید تضمینی گندم به شرکت بازرگانی دولتی ایران اعطا شده است.

همچنین بالغ بر یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان(۱۳.۹۰۸ میلیارد ریال)نیز برای خرید تضمینی و توافقی سایر محصولات کشاورزی به سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور پرداخت شده است.

سال‌جاری جدید مقرر است مبلغ ۳۰.۰۰۰ میلیارد ریال(٣٠٠٠ میلیارد تومان)تسهیلات به منظور خرید تضمینی گندم در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار گیرد که موضوع از سوی دولت‌محترم در دست بررسی است و به محض حصول نتیجه، اقدامات لازم از سوی این بانک صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز