۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۱۳
کد خبر: 82633191
T T
۰ نفر
15 هزار هكتار اراضی كشاورزی در كردستان رفع تداخل شده است

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان جهادكشاورزی كردستان گفت: 15 هزار و 800 هكتار اراضی كشاورزی در این استان رفع تداخل شده تا اقدامی برای كاهش نگرانی بهره برداران و جلوگیری از رفع تصرفات اراضی ملی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شامگاه سه شنبه كریم ذوالفقاری در جلسه هم اندیشی بهره برداران و تشكلات بخش كشاورزی در سالن جلسات این سازمان افزود: از سال 94 تاكنون در كشور 140 هزار هكتار از اراضی كشاورزی رفع تداخل شده است كه كردستان با 15 هزار و 800 هكتار سهم 10 درصدی از كل اقدامات كشور را به عنوان مطالبه بخش كشاورزی به خود اختصاص داده است.
به گفته وی، امكانات لازم برای عملی شدن طرح رفع تداخل اراضی كشاورزی و ملی فراهم شده است تا این طرح در كوتاه ترین زمان ممكن انجام شود.
وی با تاكید بر اینكه پرداخت تسهیلات كم سود به كشاورزان از برنامه های همیشگی بخش كشاورزی است افزود :در سال گذشته چهار هزار و 60 میلیارد ریال تسهیلات به كشاورزان پرداخت شده كه یك هزار و 470 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات ردیف دار با سود كم بوده است بقهی از منابع داخلی تامین شده است.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی كردستان ادامه داد: با توجه به نرخ بیكاری در كردستان، بخش كشاورزی ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال با هدف تولید پایدار دارد و این ظرفیت باید به عنوان یك اولویت مهم مد نظر تشكلات بخش كشاورزی باشد.
ذولفقاری افزود: هم اكنون برای تقویت حوزه صنایع تبدیلی و تكمیلی و ایجاد اشتغال جدید سازمان جهاد كشاورزی در حال حاضر 2 واحد تولیدی در بانه و مریوان در دست اقدام است كه می تواند تاحدودی مشكلات میوه های سردرختی، انگور رشه و توت فرنگی را حل كرد.
به گفته ذوالفقاری، در راستای افزایش تولیدات گلخانه ایی، تسهیل در صدور مجوز، تسهیلات نامحدود با سود كم و صادرات محور كردن محصولات تولیدی گلخانه ایی باهدف تولید پایدار انجام می شود.
در حال حاضر یك هزار و 800 پلاك اراضی كشاورزی در استان دارای تداخل است.
استان كردستان به دلیل داشتن بیش از یك میلیون و 110 هزار هكتار زمین قابل كشت مرغوب و مستعد یكی از قطب های تولید محصولات كشاورزی به ویژه گندم در غرب كشور به شمار می رود.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: امید بهمنی

سرخط اخبار استان‌ها