هورمون درمانی خودسرانه عامل بروز سرطان

14:57 - 22 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۸۵۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
‌مدیر گروه رادیوتراپی انکولوژی اصفهان گفت: هر سرطانی علت خاصی دارد با این حال به طور کلی می توان گفت افزایش صنعتی شدن زندگی شهری، استفاده از غذای ناسالم مانند فست فود، غذاهای مانده و کنسرو و استرس از عوامل موثر در ابتلا به سرطان هستند.
به گزارش گروه جامعه ،حمید امامی گفت: تغییرات ژنتیکی در خانواده ها می توانند در برخی موارد عامل ایجاد سرطان باشند. همچنین استفاده از هورمون ها به صورت خودسرانه به ویژه هورمون استروژن در زنان بعد از 50 سالگی و نیز هورمون تستوسترون در مردها عامل تاثیر گذاری در بروز سرطان است.

این دانشیار دانشکده پزشکی با بیان این که منطقه جغرافیایی هم دربروز و شیوع انواع سرطان ها موثر است، گفت: در شمال ایران ما شاهد آمار بالای ابتلا به سرطان مری نسبت به سایر مناطق هستیم. 

وی با تاکید بر نقش سیگار در ابتلا به سرطان حنجره و ریه، ادامه داد: مصرف بیش از حد غذاهایی که گوشت قرمز دارند، ورزش نکردن، چاقی، زمان سن قاعدگی و سن یائسگی همگی می تواند در بروز سرطان ها موثر باشند و باید در مواردی که پزشک حس می کند که بیمار مشکوک به سرطان است تمام این موارد را بررسی کند.

حمید امامی در پایان با تاکید بر این مطلب که تمام مردم می توانند با درست زندگی کردن قدم بزرگی به سمت کنترل سرطان بردارند، خاطرنشان کرد: به همه مردم توصیه می کنم که حتما ورزش را در برنامه زندگی خود جای دهند، سعی کنند از مصرف دخانیات بپرهیزند و خانم ها بعد از 40 سالگی حتما تست سرطان رحم (پاپ اسمیر) را انجام دهند و مردان هم از نظر سرطان پروستات توسط متخصص اورولوژی معاینه شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *