۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۲۲
کد خبر: 82492064
T T
۰ نفر
توافق اداره كل استاندارد و اتاق بازرگاني فارس براي تسهيل صادرات

شيراز- ايرنا- مديركل استاندارد استان فارس گفت: اين اداره كل و اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان براي تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتي، توليد، اشتغال» توافق كردند كه براي آسان كردن فرايند صادرات كالاهاي توليدي در استان تسهيلات ويژه اي در نظر گرفته شود.

مرتضي رهنما جمعه در گفت و گو با ايرنا افزود: بر مبناي اين توافق، چنانچه اتاق بازرگاني فارس تاييد كند كه كشور مقصد، كالاها را با سطح خاصي از استانداردها مي پذيرد، اداره كل استاندارد استان نيز مجوز صادرات آن كالا را به آن كشور صادر مي كند.
وي اظهار كرد: اين توافق در جلسه مشترك اداره كل استاندارد استان، اتاق بازرگاني و انجمن صنايع غذايي فارس كه پنجشنبه برگزار شد، صورت گرفت.
مديركل استاندارد فارس گفت: اين جلسه با نتايج خوبي همراه بود و طرفين در آن بر ضرورت تشكيل كارگروه هاي تخصصي مشترك با هدف حركت در مسير تحقق شعار امسال كه از سوي مقام معظم رهبري به نام اقتصاد مقاومتي و توليد و اشتغال نامگذاري شده است، تاكيد كردند.
وي افزود: در اين كارگروه ها، مشكلات فراروي استاندارد كردن واحدهاي توليدي بررسي مي شود و مواردي مانند نياز به اصلاح استانداردها و يا تعريف استانداردهاي جديد براي محصولات جديد مورد بررسي قرار مي گيرد.
رهنما گفت: برخورد با محصولات تقلبي در حوزه صنايع غذايي نيز از ديگر محورهاي تبادل نظر در اين كارگروه ها خواهد بود و در مجموع تلاش بر اين خواهد بود كه مشكلات فراروي واحدهاي صنعتي و اشتغالزايي و صادرات رفع شود و همزمان با آن تحكيم رعايت اصول و موازين استاندارد و حقوق مصرف كنندگان مورد توجه باشد.
وي اظهار كرد: از ديگر موارد مورد تاكيد در اين جلسه مشترك، از ميان برداشتن هرگونه موازي كاري در حوزه نظارت بر توليد مواد غذايي بين اداره كل استاندارد و دانشگاه علوم پزشكي بود.
مديركل استاندارد فارس گفت: در اين جلسه تاكيد شد كه واحدهاي توليدي كه توليد سالم دارند و پايبند به مقررات هستند و كالاي باكيفيت توليد مي كنند مورد حمايت قرار گيرند و با كارخانه هايي كه تقلب مي كنند و قوانين را رعايت نمي كنند برخورد صورت گيرد.
2027 / 1876
مصاحبه كننده: سيداحمد نجفي ** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده

سرخط اخبار استان‌ها